تاریخ: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۲۳
بازدید: ۷۱
کد خبر: ۳۰۲۸۲۱
سرویس خبر : محیط زیست

توسعه پایدار با رعایت اصل حفظ محیط زیست قابل دفاع است

‌می‌متالز - مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت:توسعه پایدار در بخش‌های مختلف از جمله صنعت، معدن و بخش‌های مرتبط با آن درصورت رعایت اصل حفظ محیط زیست قابل دفاع و همراهی است.

به گزارش می‌متالز، مهدی اله‌پور گفت: در همین راستا طی یک سال گذشته این اداره کل ۲ هزار و ۶۵۸ مجوز ساخت، بهره برداری و توسعه را برای متقاضیان بر اساس ضوابط زیست محیطی صادر کرد.

وی اضافه کرد: در سال گذشته پرونده ۱۵۷ واحد تولیدی جدید خراسان رضوی در نشست کمیسیون ماده ۱۱ قانون هوای پاک، مطرح و مجوز کمیسیون را اخذ کردند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی پیرامون نتایج نشست کمیسیون ماده ۱۱ قانون هوای پاک طی یک سال گذشته اظهارکرد: در این نشست تقاضای ۲۳۲ واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی بررسی شد که از این تعداد ۳۲ واحد نیازمند بررسی بیشتر تشخیص داده شد و محل استقرار ۴۳ واحد متقاضی هم مورد موافقت قرار نگرفت که مقرر شد آن‌ها محل جدیدی را برای فعالیت خود انتخاب کنند. ‬‬‬

اله پور افزود: در سال گذشته سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تعداد ۳۰۷ پروژه بزرگ عمرانی طرح‌های تملک دارایی سرمایه‌ای را به اداره کل ارسال کرد که مکاتبات با ادارت مربوطه انجام شد و مستندات لازم برای بررسی طرح‌های مذکور مطالبه شد و پس از بررسی اولیه طرح‌ها و ارائه مستندات، نظر نهایی اداره کل اعلام شد.

وی ادامه داد: ۲۰ طرح مشمول ارزیابی زیست محیطی در جلسات بررسی مطالعات ارزیابی زیست محیطی خراسان رضوی بررسی و همچنین برای هفت طرح تفویض اختیار شده در استان مجوز صادر شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده