تاریخ: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۵۶
بازدید: ۴۴
کد خبر: ۳۰۳۹۹۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش ۴۰ درصدی ارزش ترانزیت کالا از خراسان جنوبی + فیلم

‌می‌متالز - مدیر کل گمرکات خراسان جنوبی گفت سال گذشته ۱۳۱ هزار و ۱۸۰ تن کالای ترانزیتی از طریق گمرک ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شد.

به گزارش می‌متالز، مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: سال گذشته ۴۷۰ میلیون دلار صادرات کالا از خراسان جنوبی داشتیم که سهم استان ۱۱۰ میلیون دلار بود و همه همت و تلاش مسوولان، افزایش صادرات به کشور افغانستان است.

وی با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی ارزش ترانزیت کالا از خراسان جنوبی طی سال گذشته گفت: پارسال ۱۳۱ هزار و ۱۸۰ تن کالای ترانزیتی شامل آرد، شکر، فوفل، گازوئیل و نخود از روسیه، هند، اندونزی، جمهوری آذربایجان و ترکیه از طریق گمرک ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شد.

کوه‌گرد عنوان کرد: با استقرار حکومت جدید افغانستان یکسری مغایرت‌ها و کاهش در صادرات کالا در مرز ماهیرود انجام شد، اما در حال حاضر وضعیت رو به بهبود است به گونه‌ای که صادرات کالا در فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۲۰ درصد افزایش یافته است.

وی بیان کرد: فروردین امسال تعداد ۳۶۶ دستگاه کامیون به وزن هشت هزار و ۷۴۳ تن کالا از طریق گمرک ماهیرود به افغانستان ترانزیت شده که این کالا‌ها شامل آرد، فوفل، لوازم یدکی مستعمل، بادام هندی، شامپو و سایر اقلام بوده است.

استان خراسان جنوبی به طول ۳۳۱ کیلومتر در چهار شهرستان زیرکوه، سربیشه، درمیان و نهبندان با کشور افغانستان مرز مشترک دارد و با ۲ استان فراه و هرات افغانستان هم مرز است.

خراسان جنوبی چهار شهرستان مرزی دارد و گمرک و پایانه مرزی ماهیرود به عنوان سومین معبر رسمی ایران با افغانستان در شرق کشور شناخته می‌شود.

تعداد بازدید : 0

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده