تاریخ: ۰۵ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۱۶
بازدید: ۱۲۳
کد خبر: ۳۰۸۵۲۴
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

ضرورت توانمند‌سازی واحد‌های قطعه سازی در استان کرمان

‌می‌متالز - مدیرعامل هلدینگ سرمایه گذاری مس سرچشمه با تاکید بر تاثیرات مثبت و پایدار تولید صنعتی در رشد صنعت، خواستار توجه مسوولان استانی، قطعه سازان و فعالان این حوزه شد.

به گزارش می‌متالز، محمد عابدی نژاد، مدیر عامل هلدینگ سرمایه گذاری مس سرچشمه (نماد سرچشمه) در آیین امضاء تفاهم‌نامه همکاری این هلدینگ با دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان کرمان، که روز شنبه ۳ خرداد ماه و با حضور رئیس و معاونان دانشگاه فنی و حرفه‌ای، مدیر عامل و مدیران ارشد هلدینگ سرمایه‌گذاری مس سرچشمه در محل دانشگاه فنی و حرفه‌ای کرمان برگزار شد ضمن تاکید بر تاکید بر ضرورت توانمندسازی واحد‌های صنعتی بویژه قطعه‌سازان استان گفت: در خصوص استفاده از ظرفیت‌های بومی و استانی در حوزه صنایع معدنی، پس از پایش حدود ۷۰ واحد قطعه‌ساز در استان کرمان، تنها ۴ واحد دارای بخش فنی و مهندسی در حد قابل همکاری اولیه می‌باشند که در استان شناسایی شده است.

عابدی نژاد با تاکید بر تاثیرات مثبت و پایدار تولید صنعتی در رشد صنعت، خواستار توجه مسوولان استانی، قطعه سازان و فعالان این حوزه شد و افزود: این موضوع یک اصل مهم و اساسی در رقابت واحد‌های قطعه ساز استان کرمان با واحد‌های مشابه در سایر استان‌هاست و لازم است کارگروهی تخصصی در این زمینه زیر نظر مدیریت استان برای این امر تشکیل شود.

مدیر عامل هلدینگ سرمایه گذاری مس سرچشمه در بخش دیگر صحبت‌های خود عدم توجه به این موضوع در ایجاد و ارتقاء دانش فنی و مهندسی در واحد‌های قطعه سازی استان را از دلایل اصلی واردات قطعه به استان دانست و تحولات اساسی و جهش در تولید قطعه و ماشین آلات را راه حل جلوگیری از این واردات خواند.

ضرورت توانمند‌سازی واحد‌های قطعه سازی در استان کرمان

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای نیز در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از این همکاری، به سرعت رشد تکنولوژی در دنیا اشاره کرد و گفت: حمایت از صنایع باید با توانمندسازی همراه باشد و این امر نیازمند ایجاد زیرساخت لازم در صنایع است که خوشبختانه شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه به این موضوع توجه دارد. دانشگاه نیز بر اساس ماموریت‌هایی که دارد به دنبال تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه است.

گفتنی است این تفاهم نامه در راستای اسناد بالا دستی و نقشه جامع علمی کشور و به منظور تربیت نیروی انسانی و راه‌انداری رشته‌های تخصصی مورد نیاز صنعت مس و پروژه‌های دانش‌بنیان به منظور ارتقاء در ارائه خدمات فناورانه و نوآورانه و حمایت از پایان‌نامه‌ها و طرح‌های دانشگاهی مرتبط با صنعت، منعقد شد.

منبع: خانه خشتی

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده