تاریخ: ۱۹ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۱۱
بازدید: ۱۲۷
کد خبر: ۳۱۰۰۰۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

وجود تنها معدن فیروزه کشور در نیشابور

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی گفت: تنها معدن فیروزه کشور در نیشابور است.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا رجبی اظهار کرد: در بخش معدن تنها معدن فیروزه کشور در نیشابور است که سال گذشته افزایش تولید از ۴۰ تن به ۶۰ تن را داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی افزود: بزرگترین معدن سنگ آهن کشور در خواف وجود دارد که ۳۰درصد سنگ آهن کشور را تولید می‌کند. همچنین معدن سنگ هرکاره در جنوب مشهد یکی دیگر از ظرفیت‌های استان است.

وی با بیان اینکه سنگ هرکاره تنها سنگی است که قابلیت ساخت ظروف را دارد، تصریح کرد: استان خراسان رضوی قطب دوم فولاد سازی و قطب سوم خودروسازی در کشور است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی تصریح کرد: همچنین قطب سوم قطعه‌سازی کشور است و اگر نبود وجود این واحد‌های تولیدی و صنعتی ما شاهد خودکفایی و رشد نبودیم.

۸درصد اشتغال کشور در استان خراسان رضوی

رجبی ادامه داد: ۸ درصد اشتغال کشور در استان خراسان رضوی است و ما در جذب سرمایه‌گذاری دومین استان کشور هستیم.

وی با اشاره به اینکه استان خراسان رضوی قطب صادرات و تولید زعفران در کشور است، تصریح کرد: ما در تولید پسته بعد از استان کرمان قطب دوم کشور هستیم، اما با چنین ظرفیت تولیدی و صنعتی، مهمترین چالشی که ما با آن روبرو هستیم بازار صادرات است از این رو ما تلاش می‌کنیم با گسترش ارتباط با همسایگان بازار صادرات را توسعه و تولید را افزایش دهیم.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده