به گزارش میمتالز، حسین نوش آبادی در خصوص سیاستگذاریها در صنعت، خودرو، اظهار داشت: متاسفانه به کارگیری سیاستهای غلط در صنعت خودرو نظیر قیمت گذاری دستوری، خودروسازی کشور را در وضعیتی نا بسامان قرار داده است.
وی با بیان اینکه سیاست قیمت گذاری دستوری نارضایتی مصرف کننده و تولیدکننده را به همراه داشته است، افزود: از یک طرف تولید کننده از قیمتهای دستوری گلهمند است و از طرفی مصرف کننده با مقایسه قیمت و کیفیت خودروهای داخلی و خارجی دچار دوگانگی شده است و ادامه این سیاست صنعت خودرو را دچار وضعیتی آشفتهتر خواهد کرد.
نماینده مردم شهرستانهای ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس بر اصلاح سیاستها در صنعت خودرو تاکید کرد و گفت: سیاستهایی را باید در صنعت خودرو دنبال کرد که هم خودروساز شورای رقابت و دولت را متهم به قیمت گذاری دستوری نکند و از تولیدات خود احساس رضایت کند و هم نگرانی مردم بابت افزایش قیمت خودروهای داخلی رفع شود.
با واردات خودرو عطش مردم برای خرید خودروهای خارجی در کشور از بین خواهد رفت
عضو کمیسیون تلفیق در مجلس شورای اسلامی در پایان و با اشاره به اینکه جز معدود کشورهای خودروساز دارای مشکل در دنیا هستیم، یادآور شد: خودرو در همه کشورها کالای مصرفی است، اما قیمت گذاری دستوری در صنعت خودرو ما موجب اختلاف قیمت خودرو در کارخانه و بازار و تبدیل خودرو از کالا مصرفی به سرمایهای و در نهایت زمینه ساز توزیع رانت و ایجاد فضای دلالی و سوداگری در کشور شده و لازم است مدیران و سیاست گذاران این حوزه با ارایه راهکارهای موثر برای رفع چالشها در صنعت خودرو اقدام کنند.
وی افزود: واردات خودرو یکی از راهکارهایی است که با ایجاد رقابت میتواند به ورود تکنولوژیهای جدید به صنعت قطعه سازی و خودروسازی کشور و بهبود کیفیت خودروهای داخلی کمک کند.
بدین ترتیب مردم با مقایسه خودروهای داخلی و خارجی به این نتیجه خواهند رسید که خودرو داخلی دارای کیفیت بهتری است و قطعا عطش مردم برای خرید خودروهای خارجی در کشور از بین خواهد رفت.
علاوه بر این واردات خودرو میتواند شکاف میان عرضه و تقاضا که موجب افزایش قیمت خودروهای داخلی در بازار شده را جبران کند.