تاریخ: ۱۳ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۵۱
بازدید: ۶۷
کد خبر: ۳۲۲۸۰۶
سرویس خبر : انرژی
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی مطرح کرد:

برآورد ظرفیت ۱۳۰ میلیون تنی صنعت پتروشیمی در برنامه هفتم توسعه

‌می‌متالز - شاه میرزایی گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، ظرفیت صنعت پتروشیمی ایران در برنامه هفتم توسعه سالانه نزدیک به ۱۳۰ میلیون تن و در برنامه هشتم توسعه ۱۸۰ میلیون تن خواهد بود.

به گزارش می‌متالز، مرتضی شاه میرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در آئین آغاز عملیات اجرایی طرح پتروشیمی بیجار اظهار کرد: با تلاش‌های متخصصان، در پتروشیمی و صنایع نفت و گاز پیشرفت‌های ویژه‌ای حاصل شده به طوری‌که در جایگاه مناسبی قرار دارند.

وی افزود: کل تولید صنعت پتروشیمی کشور در طلوع انقلاب اسلامی حدود ۱.۵ میلیون تن بود که امروز ظرفیت نصب‌شده این صنعت سالانه ۹۲ میلیون تن است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، ظرفیت صنعت پتروشیمی ایران در برنامه هفتم توسعه سالانه نزدیک به ۱۳۰ میلیون تن و در برنامه هشتم توسعه ۱۸۰ میلیون تن خواهد بود.

شاه میرزایی با اشاره به تحریم‌های مختلف در تمامی حوزه‌ها ادامه داد: دشمن تلاش کرد ما قوی و بزرگ نشویم، اما با تلاش مردم و مسوولان، این امر میسر نشد و این طرح که امروز شاهد اجرای عملیات عمرانی آن هستیم، زنجیره‌های بعدی این صنعت را در استان کردستان به‌دنبال خواهد داشت.

وی اظهار کرد: ۷۲ مجتمع پتروشیمی در ایران وجود دارد و سالانه ۱۶ میلیارد دلار از محصولات این صنعت صادر می‌شود. هماکنون نیز بالغ بر ۱۱۰ طرح پتروشیمی در نقاط مختلف کشور در حال آماده‌سازی و اجراست.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده