تاریخ: ۰۵ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۲۰
بازدید: ۱۰۴
کد خبر: ۳۲۵۳۲۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس صندوق نوآوری خبر داد

ارائه خدمات به ارزش ۱۲ همت به شرکت‌های فعال در زنجیره صنایع معدنی کشور

‌می‌متالز - رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به اینکه امروز حدود ۳۴۰۰ شرکت دانش‌بنیان در دسته مواد پیشرفته، تجهیزات و ماشین‌آلات صنعتی درحال فعالیت هستند، گفت: تاکنون ۱۲ هزار میلیارد تومان (همت) انواع خدمات مالی به این شرکت‌ها ارائه شده است.

به گزارش می‌متالز، پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی (ایران متافو) میزبان ۲۱ شرکت دانش‌بنیانی است که محصولات، دستاورد‌ها و توانمندی‌های خود را در حوزه صنایع فولادی و معدنی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده‌اند.

دکتر محمدصادق خیاطیان، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ظهر امروز یکشنبه ۵ آذر ماه در حاشیه بازدید از این پاویون و رونمایی از دو محصول دانش‌بنیان در جمع خبرنگاران، گفت: حوزه فولاد و معدن یکی از مزیت‌های نسبی کشور محسوب می‌شود. در حوزه ذخایر معدنی جزء ۱۵-۱۰ قدرت معدنی دنیا شناخته می‌شویم.

به گفته وی، برگزاری نمایشگاه‌هایی مانند ایران متافو، فرصت مناسبی است تا بتوانیم دستاورد‌ها و تلاش‌های پژوهشگران، فناوران و صنعتگران کشور در حوزه فولادی و معدنی و همچنین توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این حوزه را معرفی کنیم.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: چند سالی است که در حوزه دانش‌بنیان‌ها و نفوذ فناوری در صنایع معدنی، اتفاقات بسیار مبارکی افتاده است. اگرچه فاصله ما با برآورد‌ها از ارزش‌افزوده‌ای که این صنایع باید ایجاد کنند، زیاد است، اما جهت‌گیری خوبی در پیش گرفته‌ایم. نفوذ فناوری یکی از عواملی است که به ارزش افزوده بالاتر در زنجیره صنایع معدنی کمک می‌کند.

خیاطیان با اشاره به حمایت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی از حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه‌های مختلف داخلی و خارجی، تصریح کرد: یکی از وظایف اصلی ما در صندوق نوآوری، کمک به توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان است. حمایت از حضور این شرکت‌ها در نمایشگاه‌های مختلف، جزء خدمات و حمایت‌های جدی است که در راستای توسعه بازار و معرفی توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه می‌کنیم. این اقدام به معرفی هرچه بهتر این شرکت‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله دانش‌بنیان‌های فعال در حوزه صنایع فولادی و معدنی کمک شایانی می‌کند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در ادامه با اشاره به اینکه درحال حاضر در دسته مواد پیشرفته ۱۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان و در دسته تجهیزات و ماشین‌آلات حدود ۱۹۰۰ شرکت دانش‌بنیان درحال فعالیت هستند، یادآور شد: با توجه به ظرفیت موجود تاکنون نزدیک به ۱۲ هزار میلیارد تومان (همت) انواع خدمات مالی (تسهیلات، سرمایه‌گذاری، ضمانت‌نامه) به شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این دو دسته ارائه شده است. هرچقدر ظرفیت بازار صنایع معدنی و ظرفیت‎‌سازی برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و توسعه فناوری در این بخش بیشتر شود، حمایت‌های ما نیز به همان تناسب بیشتر خواهد شد.

به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، خیاطیان با بیان اینکه با جهت‌گیری دولت سیزدهم در راستای توسعه صنایع معدنی و روی آوردن به پایین‌دست صنایع معدن، زمینه بیشتری برای ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به این حوزه فراهم می‌شود، گفت: ظرفیت‌های موجود بسیار بالا است و باید زمینه استفاده از توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه صنایع فولادی و معدنی را بیش از پیش فراهم کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده