تاریخ: ۰۵ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۱۳
بازدید: ۱۲۷
کد خبر: ۳۲۵۳۲۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار کرمان:

محدوده‌های معدنی بلاتکلیف کرمان ارزیابی مجدد شوند

‌می‌متالز - استاندار کرمان گفت: طرح‌ها و محدوده‌های معدنی که متوقف یا بلاتکلیف مانده‌اند باید برای رفع مشکل بررسی و طی مطالعات، ارزیابی مجدد شود.

به گزارش می‌متالز، محمدمهدی فداکار یکشنبه شب در نشست بررسی طرح‌های معدنی و اقتصادی استان افزود: کرمان دارای ظرفیت‌های معدنی زیادی است و باید از این امکان به نفع استان استفاده و در رفع مشکلات اقتصادی نگاه مثبت حاکم باشد.

وی اظهارکرد: باید طرح‌هایی که به دلیل مسائل زیست محیطی متوقف مانده‌اند را با رفع مشکل، به سرعت پیش برده و به راه‌اندازی آن‌ها کمک کنیم.

استاندار کرمان در ادامه با تاکید بر رعایت حریم شهر‌ها و مسائل زیست محیطی در پروژه‌ها عنوان کرد: نیاز است پروژه‌ها براساس فناوری‌های جدید که ضرر کمتری برای محیط زیست داشته باشد پیش بروند.

وی توضیح داد: با توجه به معدنی بودن استان کرمان؛ سرمایه گذاری در این زمینه به نفع استان است و نباید طرح‌های توسعه‌ای متوقف شود

به گفته وی چندین هزار اشتغال را می‌توان در حوزه صنعت و معدن در این مناطق ایجاد کرد.

در این جلسه مقرر شد بدون اخذ مجوز‌های زیست محیطی هیچ طرح صنعتی در استان اجرا نشود و پروژه‌های نیمه‌تمام نیز بازنگری مجدد شده و اصلاح حریم آن‌ها در دستور کار قرار گیرد.
همچنین قرار شد پروژه‌هایی که کمتر از ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند در اختیار محیط زیست استان قرار گرفته و اقدامات کامل و لازم در مورد آن‌ها انجام شود و در خصوص سایر طرح‌های بلاتکلیف نیز کمیته‌ای تخصصی با حضور اعضا و دستگاه‌های متولی تشکیل و مشکلات اعلام شود.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) کرمان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده