تاریخ: ۰۶ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۱۷
بازدید: ۱۰۴
کد خبر: ۳۲۵۳۹۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرکل صمت استان زنجان خبر داد:

رشد ۳ هزار درصدی سرمایه‌گذاری در بخش معدن زنجان/ انجام اقدامات اکتشافی در استان ضرورت دارد

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان زنجان اعلام کرد که شاهد رشد ۳ هزار درصدی سرمایه‌گذاری در بخش معدن استان در سال‌جاری، نسبت به سال گذشته هستیم.

به گزارش می‌متالز، «مجید گلشنی» مدیرکل صمت استان زنجان در نشست با نماینده مشاور عالی و دستیار ویژه وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: باید درآمد بخش معدن برای توسعه و اکتشافات معدنی هزینه شود و با توجه به درآمد قابل توجه معدن انگوران در استان و اینکه تاکنون این امر ناچیز صورت گرفته است، ما دنبال تحقق این امر در استان هستیم.

وی با تاکید بر ضرورت انجام اقدامات اکتشافی در استان یادآور شد: با تغییر رویه صورت گرفته در حوزه اکتشافات بخش معدن، مقرر شده ۱۲ پروانه اکتشاف توسط ایمیدرو و ۴ پروانه اکتشاف توسط شرکت تهیه و تولید مواد معدنی در استان عملیاتی شود.

مدیرکل صمت استان زنجان افزود: باید از ظرفیت‌های موجود در استان زنجان همچون سایر استان‌ها در جهت اکتشاف و حفاری معادن استفاده کرد تا بتوانیم از پتانسیل‌های معدنی موجود بهره‌مند شویم.

وی در ادامه تاکید کرد: خوشبختانه عملکرد استان در حوزه معدن در سال جاری قابل مقایسه با سال‌های قبل نبوده؛ به طوریکه شاهد رشد ۳ هزار درصدی سرمایه‌گذاری در بخش معدن در سال جاری نسبت به سال گذشته هستیم.

گلشنی در خصوص سرمایه‌گذاری صورت گرفته در بخش صنعت استان عنوان کرد: با توجه به برنامه سند راهبردی توسعه استان باید تا پایان سال ۱۳ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش صنعت صورت گیرد که تاکنون ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان محقق شده است.

وی در ادامه خاطرمشان کرد: سرمایه‌گذاری صنعتی صورت گرفته در استان، در سال گذشته ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل صمت استان زنجان همچنین گفت: ایجاد محدودیت واردات برای تولیدات استان که دارای کیفیت اقلام وارداتی بوده و امکان تأمین نیاز کشور را برآورده می‌کند و نیز تخصیص ارز برای واحد‌های بزرگ استان از جمله مواردی است که استان در حال پیگیری از وزارت صمت است و با تحقق آن‌ها شاهد توسعه واحد‌های بزرگ صنعتی در استان زنجان خواهیم بود.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده