تاریخ: ۰۵ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۱۶
بازدید: ۶۱
کد خبر: ۳۲۵۳۲۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار خوزستان:

دانشگاه شهید چمران اهواز ظرفیت‌های معدنی خوزستان را شفاف‌سازی کند

‌می‌متالز - استاندار خوزستان گفت: دانشکده زمین‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز با انجام مطالعاتی کارشناسی و علمی، ظرفیت‌های معدنی استان را شفاف‌سازی کند.

به گزارش می‌متالز، علی اکبر حسینی محراب روز یکشنبه در شورای معادن استان در سرسرای استانداری خوزستان بیان کرد: از دانشگاه شهید چمران اهواز انتظار می‌رود که با استفاده از تجهیزات و ابزار به‌روز اطلاعات حوزه معدن استان را شفاف و به‌روز رسانی کند.

وی گفت: برای سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال بیشتر در بخش معدن، دریافت اطلاعات روشن از ظرفیت‌های موجود ضروری است.

حسینی محراب ادامه داد: در گذشته مطالعاتی در این بخش انجام شده، اما نیاز است که این اطلاعات به روزرسانی شود.

استاندار خوزستان بیان کرد: در نشست‌های قبلی بنا شد که هیاتی از دانشکده زمین‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز، وضعیت معادن استان را بررسی کند.

وی گفت: توافقات اولیه در این خصوص صورت گرفته و مقرر شده که دانشکده زمین‌شناسی این بررسی‌ها را انجام دهد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی در بخش معدن استان وجود دارد اظهار کرد: در استان مواد معدنی مثل "فسفات"، "سیلیس" و "دولومیت" علاوه بر معادن شن، ماسه و آهک وجود دارد.

حسینی محراب بیان کرد: انجام تحقیقات در بخش معدن استان، زمینه‌ساز فعالیت بهتر حوزه اقتصادی و اشتغال خواهد شد به گونه‌ای که زمینه رونق فعالیت‌های اشتغالزا در روستا‌های استان را فراهم می‌کند.

وی با شاره به اینکه بسیاری از مسائل معدن‌کاران در شورای معادن استان رسیدگی می‌شود افزود: در نشست امروز، حدود ۲۰ مورد از مشکلات معدن کاران استان مورد رسیدگی قرار گرفت.

استاندار خوزستان همچنین بر اهتمام مدیران استان در ارائه مجوز‌ها و استعلام‌ها در حوزه معدن تاکید کرد.

در ادامه این نشست مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان اظهار کرد: با وجود اینکه در خوزستان مواد معدنی و اولیه برای تولید آجر به فراوانی وجود دارد، اما بیشتر آجر زیرکاری و سنتی تولید می‌شود.

حمید رضا فلاح بیان کرد: این در حالی است که با داشتن مواد اولیه تولید آجر در استان می‌توان در حوزه تولید آجرنما که صرفه اقتصادی و صادراتی بیشتری دارد فعالیت داشت.

وی گفت: متاسفانه بازار آجر‌های نمای خوزستان در اختیار استان‌های دیگر است و صادرات این کالا از استان انجام نمی‌شود.

پیش از این مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان اعلام کرد ۱۵ طرح مطالعاتی در حوزه معدن از سوی این اداره کل به دانشگاه‌های استان ارائه شده تا به صورت علمی برای رفع چالش‌های این حوزه، چاره اندیشی کنند.

مزایده واگذاری ۱۱۰ معدن غیرفعال در استان به سرمایه گذار و افراد واجد شرایط با هدف اشتغالزایی برای ۶۵۰ نفر انجام شده است.

۱۹۰ واحد معدنی فعال در استان وجود دارد که ۲ هزار و ۲۰۰ نفر در این معادن مشغول به کار هستند.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خوزستان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده