تاریخ: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۱۷
بازدید: ۲۰۲
کد خبر: ۳۳۲۰۸۸
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

صادرات سنگ‌های ساختمانی اسپانیا در ۹ ماهه اول سال ۲۰۲۳

‌می‌متالز - در ۹ ماهه اول سال ۲۰۲۳، صادرات سنگ مرمریت، گرانیت، اسلیت و سنگ‌های طبیعی اسپانیا در مقایسه با مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ از نظر ارزش کاهش یافته است. ۲.۳ ٪ (به ارزش کل حدود ۶۶۷ میلیون یورو) و ۳ ٪ از نظر حجم کاهش یافته است.

به گزارش می‌متالز، لازم به ذکر است که رتبه اول در مجموع مواد (معدنی) اسپانیایی، بیشترین صادرات به خارج از کشور توسط اسلیت (slate) کار شده (pizarra) تایید شده است که بیش از ۴۷ ٪ از ارزش کل صادرات سنگ‌های طبیعی اسپانیا را نشان می‌دهد (اسلیت یا سنگ کوپ: + ۳ ٪ در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۲۲)، پس از آن سنگ مرمریت (marble) و گرانیت (granite) فرآوری شده با بیش از ۳۶ درصد از کل صادرات اسپانیا (مرمریت و گرانیت: ۶.۱- درصد نسبت به ۹ ماه اول سال قبل) قرار دارند.

نکته جالب این است که میانگین قیمت هر تن کل صادرات سنگ طبیعی اسپانیا (۵۰۳.۹۷ یورو در هر تن) نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۰.۷ درصد افزایش یافته است.

به خاطر داشته باشید که در سال گذشته، میانگین قیمت نهایی "بر حسب دلار آمریکا" برای هر تن سنگ طبیعی صادراتی عبارت بود از: هند (۱۵۸.۱ دلار آمریکا در هر تن)، پرتغال (۲۵۴.۴ دلار آمریکا در هر تن)، ترکیه (۲۹۲.۱ دلار آمریکا در هر تن)، برزیل (۶۱۲.۴ دلار در هر تن)، چین (۸۰۶ دلار در هر تن) و ایتالیا (۹۷۰.۴ دلار در هر تن).

منبع: پردازش داده‌ها توسط مرکز مطالعات CONFINDUSTRIA MARMOMACCHINE در داده‌های Comtrade

تهیه و تنظیم: سیامک اخطاری

مشاور و کوچ توسعه صادراتی صنعت سنگ ساختمانی - ایران/آلمان

صادرات سنگ‌های ساختمانی اسپانیا در ۹ ماهه اول سال ۲۰۲۳

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده