تاریخ: ۱۶ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۵:۱۷
بازدید: ۲۶۲
کد خبر: ۳۲۸۹۱۱
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

وضعیت صادرات سنگ‌های ساختمانی برزیل

‌می‌متالز - به گزارش آخرین آمار‌های ارائه شده توسط Centrorochas صادرات سنگ‌های ساختمانی برزیل در یازده ماه ابتدایی سال ۲۰۲۳ نسبت به همان دوره در سال ۲۰۲۲، با کاهش ۱۴.۷۱ ٪ ارزشی به حدود ۱.۰۳۶ میلیون دلار رسید. از طرف دیگر، فروش‌های خارجی همچنین در حجم کاهش ۱۴.۹۷ ٪ داشته و در همان دوره مورد بررسی، به یک میلیون تن نیز کاهش یافته است.

به گزارش می‌متالز، جالب است بدانید که بیش از ۸۱٪ از کل صادرات سنگ‌های ساختمانی برزیل از ایالت اسپیریتو سانتو صورت می‌گیرد و در یازده ماه ابتدایی سال ۲۰۲۳، قیمت متوسط هر تن از کل صادرات سنگ‌های طبیعی برزیل (به ارزش ۶۰۹.۷۵ دلار بر تن) نسبت به همان دوره سال گذشته، ۰.۳۰٪ افزایش یافته است.

به خاطر داشته باشید که در سال گذشته، قیمت متوسط "نهایی - فرآوری شده" هر تن سنگ طبیعی که صادر شده بود به قرار زیر است: هند (۱۵۸.۱ دلار بر تن)، پرتغال (۲۵۴.۴ دلار بر تن)، ترکیه (۲۹۲.۱ دلار بر تن)، برزیل (۶۱۲.۴ دلار بر تن)، چین (۸۰۶ دلار بر تن) و ایتالیا (۹۷۰.۴ دلار بر تن).

صادرات برزیل در ارتباط با سنگ‌های طبیعی همچنان به طور اساسی به دو کشور تمرکز دارد. در واقع، اگر صادرات ماه نوامبر را تجزیه و تحلیل کنیم، مشاهده می‌شود که ۵۱.۴٪ صادرات برزیل به ایالات متحده بوده است (۴۴.۷ میلیون دلار) و ۲۳.۸٪ آن به چین (۲۰.۷ میلیون دلار).

Source: Comexstat, Centrorochas and Market Trends Analysis Office of the CONFINDUSTRIA MARMOMACCHINE Association.

تهیه و تنظیم: سیامک اخطاری

کوچ و مشاور توسعه صادرات سنگ‌های ساختمانی ایران - آلمان

وضعیت صادرات سنگ‌های ساختمانی برزیل

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده