تاریخ: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۳۳
بازدید: ۱۱۶
کد خبر: ۳۰۳۲۸۵
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

شخصیت‌سازی برای سنگ‌های طبیعی

‌می‌متالز - یکی از روش‌های برندسازی برای سنگ‌های طبیعی، به کار بردن آن‌ها در مجسمه‌ها، نماد‌ها و مبلمان شهری است. هماهنگی و چشم‌نوازی این اشیا در فضای زندگی علاوه بر زیباسازی فضای عمومی، به‌عنوان نماد‌هایی شناختی در ذهن افراد ثبت می‌شود و باقی می‌ماند.

به گزارش می‌متالز، بنابراین استفاده از مجسمه‌ها و نمادهای شهری یا احجام سنگی خاص می‌تواند از جمله راه‌هایی باشد که به شما در برندسازی محصولات خود کمک کند.

برند شدن، نشانه برتری نیست

برند شدن نشانه برتری نیست! برند شدن یعنی اینکه بتوانیم با مجموعه ارزش‌هایی که در سازمان خود می‌آفرینیم، در ذهن مشتری یادآوری و ماندگار شویم.

استفاده از این عناصر می‌تواند به فعالان صنعت سنگ کمک کند تا توجه مردم را به برند خود جلب کنند تا به ایجاد یک ارتباط دوسویه بین برند و جامعه محلی منجر شود. در نهایت، با استفاده از این روش‌ها، برندها به‌عنوان یک عضو فعال و مهم در فضای شهری به تصویر کشیده می‌شود، چه‌بسا با رویه معمول بازاریابی دیجیتال در فضای مجازی، نمادها، مبلمان شهری و احجام سنگی موردپسند مردم قرار گیرد و با تهیه عکس از آن نقش تولیدی ـ تجاری برندی که درست به این ابداع زده است، بیشتر در معرض دید قرار گیرد و از طرفی، نظر به نوآوری و خاص بودن اثر حتی در سطح بین‌المللی مطرح و شناخته شود.

راه‌حل برندسازی در مواردی بیشتر به کار می‌آید که تعداد افرادی که در زمینه یک نوع سنگ‌طبیعی فعالیت می‌کنند، زیاد باشد.برندسازی نیازمند شخصیت‌سازی است و این می‌تواند در وجود هر نفر منحصربه‌فرد باشد، بنابراین با ارائه کارهای هنری خاص با استفاده از سنگ‌های طبیعی یکسان، می‌توان برای دیده شدن رقابت کرد و از منظر سلیقه و ایده خاصی که نمایانگر شخصیت درونی هر فرد است، می‌تواند مشتریان را به خود جلب کند.این اتفاق در دیگر کشورها هم معمول است. شرکت‌هایی در سطح بین‌المللی فعالیت می‌کنند که معادن و سنگ یکسان دارند، اما با نگرش و سلیقه و شخصیت‌سازی در نحوه تولید، ارائه، نصب و اجرا خود را از دیگر تولیدکنندگان متمایز می‌کنند.

راه و رسم نمادسازی

با توجه به آنچه گفته شد، می‌توان پیشنهادهای زیر را برای برندسازی سنگ‌های طبیعی با استفاده از مجسمه‌ها، نمادهای و به‌طورکلی مبلمان شهری توجه کرد:

تمرکز بر ایده‌ای جالب و خلاقانه برای ساخت یک مجسمه، نماد شهری یا شکل هندسی خاص که با برند محصول موردنظر مرتبط باشد، توجه به معماری و طراحی موقعیت مکانی اشیا و نمادها در فضای شهری و معرفی این اشیا به گردشگران و مردم محلی، استفاده از تکنولوژی روزآمد و بروزرسانی مجسمه‌ها و نمادهای شهری به‌صورت دوره‌ای برای نشان دادن این موضوع که برند همیشه به‌روز است، استفاده از همسان‌سازی، هارمونی و هماهنگی سنگ طبیعی و رنگ‌هایی که با برند موردنظر مرتبط هستند، در طراحی مجسمه‌ها و نمادهای شهری، نورپردازی خاص چشمگیر مجسمه‌ها یا نمادهای شهری تا در شب، به‌عنوان یک نماد برند در فضای شهری عمل کنند، طراحی مجسمه‌ها و نمادها و مبلمان شهری به‌صورتی که با فضای هماهنگ باشد و به زیبایی و ارزش فضای شهری اضافه کند. این طراحی‌ها می‌توانند کاملا رویاپردازانه، نوآورانه و خاص باشند. ایجاد کمپین تبلیغاتی به‌منظور معرفی مجسمه‌ها و نمادهای شهری به مردم محلی و گردشگران، به‌طوری‌که این اشیا به‌عنوان نماد برند در فضای شهری به یادگار بمانند.

خاص و منحصربه‌فرد

صمتاستفاده از ابعاد سنگی حجیم که ذهنیت مهندسی و اجرایی را تقویت کند، برای برندسازی بسیار موثر است، زیرا برای مثال وقتی بخواهیم برای یک نوع مرمریت، با نام و رنگی که به‌وفور در بازار وجود دارد، برندسازی کنیم، باید در جست‌وجوی راهکاری باشیم که مزیت تجاری ایجاد کند. یکی از این راهکارها مهندسی اجرا است. وقتی کار خاصی ارائه داده شود که از نظر مهندسی پیچیده و تلفیق زیبایی از دانش و تجربه باشد، علاوه بر سنگ، برای توان خدماتی شرکت هم برندسازی می‌شود و به‌این‌ترتیب در ذهن مشتری ماندگار می‌شود.

به‌عبارت‌دیگر، همان‌طور که مصالح ساختمانی در اکثریت مکان‌های دنیا کم‌وبیش یکسان است، اما یک بنای خاص به‌واسطه منحصر به فرد بودن و با نوآوری، معرف شخصیت درونی و دیدگاه معمار می‌شود و همین ویژگی یک مزیت تجاری ذاتی برای شناخته شدن ایجاد می‌کند.

مبلمانی برای جذب توریست

شناخته شدن نمادها و نشانه‌های شهری می‌تواند برند شهر را نیز تقویت و برای گردشگران جاذبه ایجاد کند. برای مثال، در برخی شهرها، سازه‌های شهری مثل برج‌ها، پل‌ها، قلعه‌ها و تمثال‌های مشهور کم‌کم به بخشی از هویت شهری بدل شده‌اند.استفاده از اشکال هندسی خاص در سنگ‌های طبیعی و فضای شهر، می‌تواند توجه مخاطبان را به خود جلب کند. برای مثال، می‌توان معابر شهری را با طرح‌های هندسی خاص، طراحی کرد که شناخته‌شدنی و منحصربه‌فرد باشد. به‌طورکلی برای برندسازی سنگ‌های طبیعی در فضای شهری انتخاب موضوعاتی که با هویت و تصویر شهر هماهنگ هستند و استفاده از الگوهایی که مخاطب را به خود جلب می‌کنند، می‌تواند به تقویت برند شهر کمک کند. این نوعی نگاه برنده ـ برنده برای صنایع سنگ ساختمانی و ساخت‌وساز است و طراحان و معماران نقش مهمی در ایفای این نقش برعهده دارند.

نویسنده: سیامک اخطاری

منبع: روزنامه صمت

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده