تاریخ: ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۰۸
بازدید: ۱۸۳
کد خبر: ۳۳۳۵۸۴
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

وضعیت صادرات سنگ طبیعی ایتالیا در ۹ ماهه نخست سال ۲۰۲۳

‌می‌متالز - ارزش کل صادرات سنگ‌های طبیعی ایتالیا در ۹ ماهه سال ۲۰۲۳ نسبت به ۹ ماهه سال ۲۰۲۲ به میزان ۳.۵٪ کاهش یافت.

به گزارش می‌متالز، همچنین در ۹ ماهه نخست سال ۲۰۲۳، صادرات ایتالیا از "مواد خام" نسبت به همان دوره سال ۲۰۲۲، به اندازه ۱.۷٪ از نظر ارزش کاهش یافت. در همین ۹ ماهه اول سال ۲۰۲۳، ارزش صادرات ایتالیا از "اسلب‌ها و محصولات نهایی فرآوری شده" نیز نسبت به همان دوره سال گذشته، ۳.۹٪ کاهش را نشان داد.

کشور چین (به میزان ۱۳۵.۳ میلیون یورو)، به عنوان اولین خریدار "مواد خام" از ایتالیا باقی مانده و واردات خود را تنها به میزان ۴.۲٪ کاهش داده است، در حالی که هند (به میزان ۴۰.۲ میلیون یورو) به عنوان دومین خریدار، واردات خود از ایتالیا را ۱۱.۵٪ افزایش داده است.

همچنین، ایالات متحده (با ۳۴۵.۸ میلیون یورو) به عنوان اولین خریدار "اسلب‌ها و محصولات نهایی فرآوری شده" از ایتالیا باقی مانده و واردات خود را به میزان ۹.۳٪ کاهش داده است، در حالی که آلمان (با ۱۰۶.۹ میلیون یورو) به عنوان دومین خریدار، واردات خود از ایتالیا را ۵.۵٪ کاهش داده است.

لازم به ذکر است که به طور کلی، قیمت متوسط محصولات سنگ ایتالیایی صادر شده به خارج در ۹ ماهه نخست سال ۲۰۲۳ به میانگین ۹۷۲.۰۶ یورو در هر تن رسید، نسبت به ۹۰۷.۳۴ یورو در هر تن در همان دوره سال گذشته، با افزایش حدود ۷.۱٪ به ثبت رسیده است.

منبع: دفتر تحلیل روند‌های بازار انجمن CONfindustria Marmomacchine

تهیه و تنظیم: سیامک اخطاری

مشاور و کوچ توسعه صادراتی صنعت سنگ ساختمانی - ایران/آلمان

وضعیت صادرات سنگ طبیعی ایتالیا در ۹ ماهه اول سال ۲۰۲۳

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده