تاریخ: ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۵۶
بازدید: ۱۶۸
کد خبر: ۳۳۳۶۱۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرمسوول «دنیای اقتصاد» در همایش چشم‌انداز اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ عنوان کرد:

به‌ دنبال فتح بابی برای اقتصاددانان و فعالان با دولت هستیم

‌می‌متالز - گروه رسانه‌ای دنیای اقتصاد با برگزاری همایشی با عنوان «چشم‌انداز اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳» تلاش کرد به ترسیم دورنمای اقتصاد کشور در سال پیش‌رو بپردازد. در این همایش صاحب‌نظران و اقتصاددانان و مسوولان اقتصادی به ارائه دیدگاه‌های خود پرداختند.

به گزارش می‌متالز، «علیرضا بختیاری» مدیر مسوول گروه رسانه‌ای «دنیای اقتصاد» در این همایش عنوان کرد: امیدواریم این همایش شروع خوب و فتح بابی برای اقتصاددانان و فعالان با دولت باشد. بیش از دو دهه فعالیت رسانه‌ای دنیای اقتصاد با تمرکز بر اصول‌گرایی بر مبنای علم اقتصاد و تاکید بر اصلاح سیاست‌ها به منظور حاکم شدن فضای رقابتی در همه حوزه‌های کسب‌و‌کار، ارتقای رفاه شهروندان در دولت‌هایی با گرایش‌های مختلف سیاستی، حکایت از آن دارد که این نهاد بیش از آنکه تمرکز خود را بر منافع سازمانی قرار دهد، رسالت خود را بر مبنای آزادی اقتصادی و آبادانی ایران عزیز قرار داده است. موفقیت در این دو ساحت دشوار تاریخی، علاوه بر تلاش در حوزه رسانه مکتوب، مجازی و تصویری که دنیای اقتصاد به‌طور مستمر حق خود را بر آن قرار داده است، نیازمند بحث و تبادل‌نظر میان سیاست‌گذاران، خبرگان و فعالان اقتصادی و در مجموعه وسیع‌تر همه ذی‌نفعان و محیط کسب‌و‌کار ایران است. تا از این طریق بتوان ضمن تصویر دقیق شرایط پولی حاکم بر اقتصاد ایران به راهکار‌هایی دست یافت که بتوان لوکوموتیو توسعه را با کمترین ریسک از این پیچ مهم تاریخی به سلامت عبور دهد.

به‌دنبال فتح بابی برای اقتصاددانان و فعالان با دولت هستیم

بختیاری در ادامه خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲ که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «مهار تورم، رشد تولید» نامگذاری شده است، شواهد آماری حکایت از آن دارد که دولت در دستیابی به رشد اقتصادی نسبتا قابل قبول، کاهش نرخ تورم، اصلاح سیاست‌های پولی و ثبات نسبی در بازار‌های دارایی شامل ارز، طلا و مسکن در مقایسه با سال‌های پیش به موفقیت‌های نسبی دست یافته است؛ اما تداوم موفقیت در این سیاست‌ها به‌ویژه در شرایطی که اقتصاد ایران با عدم قطعیت‌های بیرونی و درونی مواجه است، بیش و پیش از همه نیازمند تدوین یک مسیر و نقشه بلند برای اصلاحات اقتصادی است تا در این بین مشخص شود تقدم و توالی هر یک از اجزای اصلاحات اقتصادی برای اهداف از پیش تعیین‌شده چگونه است.

وی افزود: گروه دنیای اقتصاد همواره آماده است تا در مسیر اجرای اصلاحات اقتصادی، یاریگر سیاست‌گذاران باشد و ضمن تنویر افکار عمومی، ضرورت‌ها، پیش‌فرض‌ها و منافع آتی ناشی از اجرای هر سیاست جدید اقتصادی را برای مردم تشریح کند. از آنجا که اجرای هر یک از این برنامه‌ها نیازمند یک بده و بستان میان هزینه‌های فعلی و منافع آتی است، نقش رسانه‌های آگاه و دلسوز بیش از همه به چشم می‌خورد. سخنرانی‌ها و پنل‌های تخصصی در این همایش با دعوت از معتبرترین و سرشناس‌ترین خبرگان فن در هر حوزه با همین هدف طراحی شده است تا به‌ طور تخصصی نظر اندیشمندان در هر حوزه شنیده شود و به دور از هرگونه حب و بغض شخصی یا گروهی مشخص شود که در هر حوزه در کجا هستیم و در چه مسیری باید حرکت کنیم و چه سرمنزل و مقصودی را برای خود تعریف کرده‌ایم. از آنجا که این همایش به لحاظ اعتبار سخنرانان و مدعوین و همچنین تنوع پنل‌های تخصصی، رخدادی کم‌نظیر در جامعه نخبگان اقتصادی کشور محسوب می‌شود، امید آن می‌رود که ماحصل نتایج و بحث‌های متبوعه در آن بتواند مسیری جدیدی را برای رشد و تعالی کشور فراهم نماید.

لازم به یادآوری است که این همایش ۲۹ و ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک تهران برگزار شد.

گزارش از پایگاه خبری فلزات خاورمیانه (می متالز)

به‌دنبال فتح بابی برای اقتصاددانان و فعالان با دولت هستیم

عناوین برگزیده