تاریخ: ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۰:۲۶
بازدید: ۳۰۹
کد خبر: ۳۴۲۱۷۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
«مرتضی علی‌اکبری» در گفتگو با «می‌متالز» مطرح کرد:

بازار سرمایه حال و روز خوبی ندارد/ چهارشنبه ۰۹ خردادماه آخرین روز استفاده از حق‌تقدم «تجلی» است

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت «تجلی توسعه معادن و فلزات» گفت: بدون شک افزایش نرخ بهره در بازار سرمایه اثر معکوس دارد.

به گزارش می‌متالز، «مرتضی علی‌اکبری» مدیرعامل شرکت «تجلی توسعه معادن و فلزات» در گفتگوی اختصاصی با «می‌متالز» درباره بازار سرمایه عنوان کرد: بازار سرمایه دو، سه سالی است که وضعیت خوبی ندارد و شاخص زیر ۲ میلیون، حساسیت خاصی روی آن به‌وجود آورده است، ولی با توجه به نوسانات کاهش شدید که اخیرا داشته دور از انتظار بود و اتفاقاتی که روی داد، این موضوع را تشدید کرد.

وی افزود: بازار سرمایه به این شکل قطعا باقی نخواهد ماند و در میان‌مدت تغییرات مثبتی خواهد داشت، اما اینکه فکر کنیم اتفاق خارق‌العاده‌ای خواهد افتاد و بازار متحول خواهد شد، این چنین نخواهد شد و چنین انتظاری نباید داشت. در کل کسانی که در بازار سرمایه ماندگار باشند و صبر و حوصله به خرج بدهند و اگر بتوانند از این نوسانات به‌صورت پله‌ای خرید داشته باشند، بدون شک در آینده جبران خواهد شد. در کل وضعیت بازار سرمایه نگران‌کننده است.

علی‌اکبری همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش نرخ بهره، روی بازار سرمایه تاثیرگذار خواهد بود، گفت: بدون شک نرخ بهره در بازار سرمایه موثر است، البته بانک مرکزی اعلام کرد، بین ۲ تا ۳ سال است که بازار سرمایه منفی شده است و این موضوع ربطی به افزایش نرخ بهره ندارد؛ هرچند به گمان من این‌گونه نیست و بازار سرمایه تحت تاثیر نرخ‌های دستوری و افزایش نرخ بهره و ... قرار دارد. هر از گاهی که بازار سرمایه تا اینکه بخواهد خودش را پیدا کند و به حالت ثبات و نرمالی برسد، شاهد یک اتفاق جدید خواهیم بود که باعث سیر نزولی این بازار می‌شود. بازار سرمایه منفی بود، اما اعلام افزایش نرخ بهره یک پله بیشتر به منفی شدن این بازار دامن زد، در واقع به نحوی شوکی بود که به بازار سرمایه وارد شد و روی این بازار اثرگذار است.

وی همچنین درباره حق‌تقدم شرکت «تجلی» خاطرنشان کرد: نرخ حق‌تقدم در بازار به دلیل شرایط بازار کاهش یافته و برای خرید خوب است و روز چهارشنبه ۰۹ خردادماه آخرین روز استفاده از حق‌تقدم است. امیدواریم بعد از اتمام مدت زمان استفاده از حق تقدم نیز بتوانیم حق‌تقدم‌های استفاده‌نشده را با قیمت‌های بهتری عرضه کنیم و هرچه زودتر بتوانیم این حق‌تقدم را به ثبت برسانیم تا در سه ماهه سوم سال، شاهد افزایش سرمایه بعدی باشیم.

گفتگو از علیرضا جعفری نژاد؛ پایگاه خبری فلزات خاورمیانه (می متالز)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد