تاریخ: ۰۹ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۸:۱۳
بازدید: ۳۹
کد خبر: ۳۴۴۴۹۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تولید سنگ آهن برون مرزی شرکت‌های چینی رو به افزایش

‌می‌متالز - ظرفیت تولید سنگ آهن چین در خارج از این کشور در سال‌های اخیر به سرعت رو به افزایش بوده و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۵ کل تولید سنگ آهن حاصل از سهام شرکت‌های چینی در خارج از این کشور احتمالاً از ۷۰ میلیون تن در سال فراتر برود که بیش از ۶۰ درصد در مقایسه با سال ۲۰۲۰ رشد خواهد داشت.

به گزارش می‌متالز، از زمانی که انجمن آهن و فولاد چین در سال ۲۰۲۲ برنامه ریزی نمود شرکت‌های چینی به طور فعال در حال اکتشاف منابع سنگ آهن در خارج از کشور بوده اند. یکی از اهداف اصلی این طرح افزایش ظرفیت تولید سنگ آهن در خارج از کشور تا سال ۲۰۲۵ به ۲۲۰ میلیون تن در سال بوده است که به معنای افزایش ۱۰۰ میلیون تنی در سال نسبت به سال ۲۰۲۰ است.

نتایج آخرین بررسی مای استیل نشان می‌دهد که در واقع، این هدف قبلاً محقق شده است، زیرا مجموع ظرفیت تولید متعلق به شرکت‌های چینی در ۲۲ پروژه اصلی استخراج سنگ آهن در خارج از کشور تاکنون از ۲۲۰ میلیون تن فراتر رفته است. این ظرفیت‌ها در درجه اول در سراسر آفریقا، استرالیا و آمریکای جنوبی توزیع شده است.

با افزایش تدریجی تولید سنگ آهن در خارج از کشور چین، ثبات عرضه سنگ آهن این کشور همچنان تقویت خواهد شد و به کاهش وابستگی آن به سنگ آهن وارداتی برای فولادسازی داخلی در بلندمدت کمک خواهد کرد.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده