تاریخ: ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۵:۴۶
بازدید: ۳۰
کد خبر: ۳۴۶۴۷۴
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیرعامل فولاد خوزستان در نشست خبری انجمن فولاد ایران:

ضربان قلب صنعت فولاد نشانگر خوبی است/ حاشیه سود شرکت‌های فولادی کاهش یافته است

ضربان قلب صنعت فولاد نشانگر خوبی است/ حاشیه سود شرکت‌های فولادی کاهش یافته است
‌می‌متالز - امین ابراهیمی، مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان (فخوز) در نشست خبری انجمن فولاد ایران گفت: سهم انرژی (برق، آب، گاز) در صنعت فولاد کلا ۹ درصد است ولی اولین قطع و محدودیت تامین برق برای صنعت فولاد رخ می‌دهد.

به گزارش می‌متالز، امین ابراهیمی، مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان (فخوز) در نشست خبری انجمن فولاد ایران گفت: سهم انرژی (برق، آب، گاز) در صنعت فولاد کلا ۹ درصد است ولی اولین قطع و محدودیت تامین برق برای صنعت فولاد رخ می‌دهد.

وی گفت: نرخ انرژی برای فولادسازان در طول سال‌های اخیر به شدت افزایش یافته؛ آب ۳۰ برابر، گاز ۲۰ برابر و برق ۱۵ برابر افزایش یافته است.

وی افزود: مدیریت خاموشی در کشور ناعادلانه است و همیشه دیوار صنعت فولاد کشور کوتاه بوده است.

امین ابراهیمی گفت: یکی از مزیت‌های فولاد ایران در صادرات فولاد میانی است و باید تعریف خود از فولاد خام را اصلاح کنیم. از دولت جدید انتظار می‌رود جلوی مسائلی همانند سیاست‌های تنبیهی صادراتی، کارت‌های بازرگانی اجاره‌ای گرفته شود.

نیازمند تغییر تعریف خام‌فروشی هستیم/ ضرورت اصلاح نرخ ارز برای حمایت از تولیدکنندگان فولاد

نایب رئیس انجمن فولاد و مدیرعامل فولاد خوزستان در نشست خبری انجمن فولاد گفت: مزیت صادراتی ما فولاد میانی است و باید بر این مزیت‌ها تکیه کنیم وگرنه با ناترازی مواجه می‌شویم.

وی ادامه داد: در صنعت فولاد باید تعاریف خود را از خام‌فروشی اصلاح کنیم و اکنون با این تعاریف به این صنعت ضربه می‌زنیم.

وی گفت: ۹۹ درصد مشکلات تولیدکنندگان داخلی است؛ چراکه بعد از ۴۵ سال توانسته‌ایم مسیر‌های صادراتی را پیدا کنیم.

ابراهیمی افزود: اختلاف ارز نیما و آزاد، سیاست‌های صادراتی، کارت‌های اجاره‌ای بازرگانی و مشکلاتی از این دست ضربه اصلی را به تولیدکنندگان بزرگ می‌زند.

وی گفت: راندمان نیروگاه‌های ما ۴۰ درصد است؛ برای حل مشکل انرژی نیازمند مدیریت مصرف و نه مدیریت خاموشی هستیم که این سیاست هم بر روی تولیدکنندگان اعمال می‌شود. حکمرانی صنعت فولاد نیازمند بازنگری است به طوری که مسأله حمل‌ونقل یکی از معضلات اصلی در این صنعت است.

منبع: چیلان

عناوین برگزیده