تاریخ: ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۷:۳۳
بازدید: ۲۶
کد خبر: ۳۴۶۶۰۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
تولید تمامی محصولات شرکت ملی صنایع مس در ۴ ماهه سال ۱۴۰۳ رشد داشته است

«ملی مس» سرآمد در تولید/ گام‌های استوار برای تحقق شعار سال

«ملی مس» سرآمد در تولید/ گام‌های استوار برای تحقق شعار سال
‌می‌متالز - با همت جهادی کارگران و مهندسان صنعت مس و به رغم قطعی متناوب برق مجتمع‌های تولیدی در ماه‌های اخیر، حجم فعالیت و تولید محصول در تمامی بخش‌های شرکت ملی صنایع مس ایران از ابتدای سال جاری نسبت به ۴ ماهه نخست سال گذشته رشد داشته است.

به گزارش می‌متالز به نقل از مس پرس، تولید کاتد مس در ۴ ماهه نخست سال ۱۴۰۳ به میزان حدود ۱۰۰ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با میزان کمتر از ۹۵ هزار تن، حدود ۵۰۰۰ تن رشد داشته است.

همچنین مجموع استخراج و بهره‌برداری معدنی در ۴ ماهه سال گذشته ۸۷ میلیون تن بوده که این رقم در ۴ ماهه سال ۱۴۰۳ با افزایش ۱۱ میلیون تنی، به ۹۸ میلیون تن رسیده است و رشد ۱۳ درصدی را نشان می‌دهد که یک رکورد تاریخی در شرکت ملی صنایع مس ایران محسوب می‌شود.

در حوزه اکتشافات هم در ۴ ماهه سال جاری، بیش از ۱۶۴ هزار متر حفاری انجام گرفته است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۴۱ هزار متر معادل ۳۵ درصد رشد داشته است. میزان حفاری در ۴ ماهه سال گذشته ۱۲۳ هزار متر بوده است.

تولید مفتول مسی ۸ میلی‌متری شرکت ملی صنایع مس ایران در ۴ ماهه اول سال جاری در حدود ۱۱.۵۰۰ تن بوده که نسبت به عملکرد مدت مشابه سال قبل که ۷.۸۰۰ تن بوده، رشد چشمگیر ۴۷ درصدی داشته است.

همچنین تولید کنسانتره مس از ابتدای سال جاری به میزان بیش از ۴۴۹ هزار تن و معادل میزان تولید در مدت مشابه سال قبل بوده است.

منبع: مس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده