تاریخ: ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۵:۵۰
بازدید: ۴۷
کد خبر: ۳۴۶۷۱۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون مالی و اقتصادی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات:

برنامه «ومعادن» برای رسیدن به ۱.۱ میلیارد دلار سود خالص

برنامه «ومعادن» برای رسیدن به ۱.۱ میلیارد دلار سود خالص
‌می‌متالز - شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات (ومعادن) در مجمع سالیانه که برگزار کرد، ۳۶ تومان سود به ازای هر سهم پرداخت کرد. این شرکت، برای سایر پروژه‌های در دست اقدام خود نیز قرار است افزایش سرمایه دهد.

به گزارش می‌متالز، «کیارش مهرانی» معاون مالی و اقتصادی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات (ومعادن) در گفتگو با «می‌متالز» و در پاسخ به این پرسش که از نحوه تقسیم سود «ومعادن» در مجمع رضایت داشتید، گفت: سهامداران حمایت خوبی از مجموعه «ومعادن» به عمل آوردند. سهامداران ما عمدتا سهامداران با نگاه بلندمدت هستند که سال‌های طولانی است در سنگ آهن، فلزات اساسی و کانه‌های فلزی سرمایه‌گذاری می‌کنند. سود تلفیقی «ومعادن» امسال ۵۶ درصد رشد داشته است. در مجمع نیز ۳۶ تومان سود به ازای هر سهم تقسیم کردیم.

برنامه‌ریزی برای ۱.۱ میلیارد دلار سود خالص

مهرانی در ادامه خاطرنشان کرد: ما سالانه ۳۰ همت (۳۰ هزار میلیارد تومان) نیاز به سرمایه‌گذاری داریم تا به عدد ۱.۱ میلیارد دلار سود خالص در نظر گرفته شده در سال ۱۴۰۶ برسیم. برای این ۳۰ همت، بخشی از محل سود انباشته و از محل مطالبات و آورده سهامداران افزایش خواهیم داد.

وی در ادامه افزود: عمده منابع ما در مجمع تقسیم شد؛ امیدواریم چرخ اقتصاد کشور بچرخد و طرح‌های پیشران پیش بروند. برای سهامداران خرد نیز آرزوی موفقیت دارم. سعی می‌کنیم تا پایان شهریور تا مهر‌ماه سال جاری سود سهامداران خرد حقیقی را پرداخت کنیم. برای حقوقی‌ها نیز بر اساس جدولی که به بورس داده‌ایم، سود آنها را پرداخت خواهیم کرد.

سهام ایریتک در اقلید در روال تشریفات قانونی

معاون مالی و اقتصادی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات (ومعادن) درباره سهام ایریتک در پروژه اقلید عنوان کرد: در ارتباط با سهام ایریتک در پروژه فولاد اقلید، مجوز سازمان خصوصی‌سازی را گرفته‌ایم تا حق‌تقدم آن که استفاده نشده را واگذار کنیم. قیمت‌گذاری آن طی شده و باید فرآیند و تشریفات قانونی آن را برای حراج طی کنیم. سهم آن را در روزنامه آگهی می‌کنیم تا متقاضیانی که علاقمند هستند در پروژه آهن اسفنجی اقلید سرمایه‌گذاری کنند، بتوانند حق‌تقدم شرکت ایریتک را در اقلید خریداری کرده و در این مجموعه بزرگ با ما شریک شوند.

کک طبس

مهرانی همچنین درباره کک طبس عنوان کرد: در کک طبس سال گذشته در مورد سهامداری فلات تغییرات سهامداری داشتیم. با موضوعاتی در رابطه با افزایش سرمایه و بازپرداخت تسهیلات روبه‌رو بودیم. خود سهامداران فلات نیز این برنامه افزایش سرمایه را در گزارش توجیهی خود آورده‌اند و این افزایش سرمایه محقق خواهد شد. کک طبس پس از خروج از ماده ۱۴۱ شرایط آن مناسب‌تر خواهد شد و در آنجا تصمیم می‌گیرند که فرآیند توسعه یا خروج از شرکت را داشته باشند.

گفتگو از علیرضا جعفری نژاد؛ پایگاه خبری فلزات خاورمیانه (می متالز)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده