تاریخ: ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۳۶
بازدید: ۵۹
کد خبر: ۳۴۹۷۴۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

تاثیر منفی فروکش کردن انقلاب خودرو‌های برقی در بازار فلزات

تاثیر منفی فروکش کردن انقلاب خودرو‌های برقی در بازار فلزات
‌می‌متالز - MMI (شاخص ماهانه فلزات) یک روند جانبی ثابت را حفظ کرد و ۲.۵۳ درصد کاهش یافت. به طور کلی تقاضای فولاد بدون تغییر باقی مانده است، که باعث ایجاد حس صعودی کمی برای محصولات گالوانیزه شده است. در همین حال، قیمت سایر فلزات، از جمله مس، پس از کاهش نرخ در ماه جولای، همچنان روند نزولی خود را حفظ کرد.

به گزارش می‌متالز، در مجموع، اجزای محصولات مورد نیاز خودرو از نظر عملکرد صعودی قیمت چندان قابل توجه نبود و قیمت فلزات را نسبتاً در سطح ثابت نگه داشت.

بازار خودرو تنها توانسته حمایت کمی از بازار فلزات داشته باشد، این در حالی است که تقاضا در کل بسیار ضعیف است و فلزاتی مانند مس و عناصر کمیاب نمی‌توانند تقویت مورد نیاز خود را دریافت کنند.

در سال‌های اخیر، کارشناسان پیش‌بینی کردند که «انقلاب خودرو‌های الکتریکی» هم تقاضای فلزات و هم قیمت آنها را افزایش می‌دهد، به‌ویژه وقتی صحبت از عناصر کمیاب و مواد خام حیاتی مانند لیتیوم، کبالت و نیکل باشد. با این حال، بازار‌های فلزی ایالات متحده همچنان از تقاضای کمتر از حد انتظار برای خودرو‌های برقی رنج می‌برند.

چندین متغیر مانع از وقوع رونق مورد انتظار در پذیرش EV با نرخ پیش‌بینی شده شدند. هزینه بالای خودرو‌های برقی همچنان مانع رشد بازار می‌شود، همانطور که فقدان زیرساخت گسترده برای شارژ آنها و نگرانی مداوم مصرف‌کننده در مورد برد، وجود دارد. در مجموع، استقبال مصرف کنندگان از وسایل نقلیه الکتریکی با خروجی خودروسازانی مانند تسلا، فورد و جنرال موتورز مطابقت نداشته است.

بازار‌های فلزات بیشتر از سایر بازار‌ها تحت تأثیر کاهش تقاضای خودرو‌های برقی قرار دارند. باتری‌های EV به مقادیر زیادی لیتیوم، کبالت و نیکل نیاز دارند. با این حال، تقاضای جهانی برای این منابع خام ضروری به دلیل عدم برآورده کردن نرخ‌های تولید خودرو‌های الکتریکی به پیش‌بینی‌ها، همچنان کاهش می‌یابد. در مورد کبالت و لیتیوم، این امر به افزایش عرضه مازاد ادامه می‌دهد و باعث رکود قیمت‌ها و مانع سرمایه‌گذاری در عملیات‌های معدنی جدید می‌شود.

پیامد‌های رشد ضعیف EV بسیار فراتر از این اجزای فلزی است. به عنوان مثال، کاهش تقاضا همچنان بر بخش‌های تولید و فرآوری صنعت فلز تأثیر منفی می‌گذارد. برای مثال، تولیدکنندگان زیرساخت‌های EV و قطعات باتری نیز شاهد رشد آهسته‌تری هستند که بر بازار کار و فعالیت اقتصادی در مناطق وابسته به این مشاغل تأثیر می‌گذارد.

موضوع دیگر حول تاخیر در مزایای زیست محیطی مورد انتظار پذیرش جریان اصلی EV است. این واقعیت که تعداد کمتری خودرو‌های برقی در جاده‌ها از آنچه پیش بینی می‌شد وجود دارد به این معنی است که تلاش‌های کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای به اهداف خود نمی‌رسند، که اهداف بزرگتر آب و هوایی را در معرض خطر قرار می‌دهد.

ایالات متحده در حال بررسی ممنوعیت برخی از نرم افزار‌های ساخت چین در خودرو‌های خودران است. این تصمیم که ناشی از افزایش نگرانی‌های امنیتی است، می‌تواند چشم‌انداز بخش‌های خودرو و فناوری را تغییر دهد.

ممنوعیت انواع خاصی از نرم‌افزار‌های چینی می‌تواند باعث رشد اقتصادی نیز شود، زیرا کسب‌وکار‌های آمریکایی را تشویق می‌کند تا راه‌حل‌های نرم‌افزاری خود را برای وسایل نقلیه بدون راننده ایجاد کنند. این منجر به افزایش هزینه‌های تحقیق و توسعه می‌شود و به یک بخش فناوری رقابتی‌تر منجر می‌شود که در آن شرکت‌های آمریکایی در توسعه فناوری‌های پیشرفته پیشرو باشند.

علاوه بر این، این ممنوعیت می‌تواند روابط با سایر کشور‌هایی را که نسبت به فناوری چین محفوظ هستند، تقویت کند.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده