تاریخ: ۰۳ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۸:۱۰
بازدید: ۱۶
کد خبر: ۳۴۹۹۷۵
رئیس سازمان راهداری خبر داد

بازگشت زمینی بیش از ۱.۸ میلیون زائر از کربلا/ بسیج ناوگان حمل و نقل عمومی

بازگشت زمینی بیش از ۱.۸ میلیون زائر از کربلا/ بسیج ناوگان حمل و نقل عمومی
‌می‌متالز - رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: در جریان سفر‌های بازگشت باید همه ظرفیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی کشور را برای خدمات‌رسانی بهینه به زائران بسیج کنیم.

به گزارش می‌متالز، داریوش امانی با اشاره به افزایش موج بازگشت زائران به سمت مرز‌های اربعینی، اظهار کرد: تاکنون سه میلیون و ۱۰۰ هزار نفر برای شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی از کشور خارج شده و یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر نیز در سفر‌های بازگشت به کشور بازگشته‌اند.

وی بیان کرد: با اشاره به توصیه ستاد اربعین به زائران مبنی بر بازگشت به کشور پیش از اربعین، هم‌اکنون موج زیادی از زائران در حال ورود به پایانه‌های اربعینی و بازگشت به مقاصد سفر خود هستند.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به این‌که بیشترین آمار ورود زائران از پایانه مرزی مهران انجام می‌شود، عنوان کرد: از آغاز سفر‌های اربعینی تاکنون، یک میلیون و ۴۷۶ هزار زائر از طریق این مرز از کشور خارج شده و در سفر‌های بازگشت نیز ۹۹۰ هزار نفر از طریق پایانه مرزی مهران به کشور بازگشته‌اند.

امانی خاطرنشان کرد: از آغاز سفر‌های اربعینی تاکنون ۲۷ هزار صورت وضعیت سفر صادر شده و قریب به ۶۵۰ هزار زائر از طریق ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای جابه‌جا شده‌اند.

وی با اشاره به این‌که پایانه‌های مرزی مهران، شلمچه، خسروی و چذابه به ترتیب در اولویت زائران برای ورود به کشور هستند، افزود: در جریان سفر‌های بازگشت باید همه ظرفیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی کشور را برای خدمات‌رسانی بهینه به زائران بسیج کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به توافق صورت‌گرفته بین وزارت راه و شهرسازی با دو وزارتخانه نفت و صنعت، معدن و تجارت مبنی بر استفاده از ناوگان این دو وزارتخانه در انتقال زائران به مقاصد سفر، ابراز امیدواری کرد باتوجه‌به گرمای هوا در مرز‌های مهران، شلمچه، چذابه و خسروی، با مدیریت سفر‌ها زائران به‌موقع به مقاصد سفر خود انتقال داده شوند.

امانی تأکید کرد: طی دو روز آینده شاهد بیشترین موج سفر‌های بازگشت زائران هستیم و باتوجه‌به کمبود ناوگان حمل‌ونقل عمومی کشور، پیگیری‌ها برای کمک‌رسانی و تأمین ناوگان در حال انجام است.

وی تصریح کرد: همه ظرفیت سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برای پاسخگویی بهینه به زائران و تأمین ناوگان حمل‌ونقل عمومی هم‌زمان با ورود آنان به کشور بسیج شده است.

به گفته رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، بیشترین انباشت زوار در کشور عراق مربوط به استان‌های تهران، خوزستان، اصفهان، خراسان رضوی، قم، آذربایجان شرقی، فارس، البرز، همدان و یزد است.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده