تاریخ: ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۰۶:۳۰
بازدید: ۳۱
کد خبر: ۳۵۰۴۱۷
سرویس خبر : آهن و فولاد

پروژه‌های فولاد سرمد ابرکوه با سرعت به خط پایان می‌رسند

پروژه‌های فولاد سرمد ابرکوه با سرعت به خط پایان می‌رسند
‌می‌متالز - «علیرضا رحیم» مدیرعامل فولاد سرمد ابرکوه با اشاره به پروژه‌های شرکت در خصوص موانع و مشکلات پروژه و آخرین روند آن گفت: تامین مالی و اجرای پروژه‌ها در شرایط کنونی کشور با چالش‌های جدی مواجه است. تحریم‌ها، محدودیت‌های ارزی، مشکلات واردات تجهیزات و همچنین برخی موانع داخلی، از جمله عواملی هستند که روند اجرای پروژه‌ها را کند و هزینه‌ها را افزایش می‌دهند.

به گزارش می‌متالز به نقل از روابط عمومی شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات، «علیرضا رحیم» مدیرعامل صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات، محدودیت‌های ارزی و مشکلات واردات تجهیزات است. بسیاری از پروژه‌ها نیازمند واردات تجهیزات و مواد اولیه هستند که به دلیل تحریم‌ها و محدودیت‌های ارزی، با مشکلات جدی مواجه می‌شوند. همچنین، سهمیه‌بندی ارز و پیچیدگی‌های روند ثبت سفارش، روند اجرای پروژه‌ها را طولانی‌تر می‌کند.

رحیم افزود: علاوه بر تحریم‌ها، برخی موانع داخلی نیز بر اجرای پروژه‌ها تاثیرگذار هستند. عدم هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی، نبود قوانین شفاف و همچنین عدم شناخت کافی برخی مسوولان از پیچیدگی‌های اجرای پروژه، از جمله این موانع هستند.

پروژه‌های صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه:

مدیرعامل فولاد سرمد ابرکوه گفت: پروژه کلاف‌سازی با ظرفیت تولید ۴۵۰ هزار تن، از سال ۲۰۱۷ در دستور کار شرکت قرار گرفت. این پروژه که در مجاورت خط نورد موجود اجرا شده است، پیشرفت قابل‌توجهی داشته و در حال حاضر آماده بهره‌برداری است. با توجه به حمایت‌های سهامداران و تلاش‌های تیم اجرایی، این پروژه در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مرحله بهره‌برداری رسیده و به زودی به مدار تولید خواهد پیوست.

وی گفت: پروژه فولادسازی با ظرفیت تولید ۶۰۰ هزار تن، از سال ۲۰۱۳ در برنامه‌های توسعه شرکت گنجانده شده است. پیشرفت فیزیکی این پروژه تا امروز ۶۷ درصد بوده و با توجه به پیش‌بینی‌ها، این پروژه در زمان برنامه‌ریزی شده به بهره‌برداری خواهد رسید.

رحیم خاطرنشان کرد: پروژه احیای مستقیم (آهن اسفنجی) با ظرفیت تولید ۱.۲ میلیون تن، از سال ۱۴۰۲ آغاز شده است. علی‌رغم شروع اخیر، این پروژه پیشرفت قابل توجهی داشته و به ۴۲ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است. با توجه به اهمیت این پروژه در زنجیره تولید فولاد، برنامه‌ریزی شده است تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد. چالش‌های موجود در این پروژه عمدتاً مربوط به تامین تجهیزات و مواد اولیه در شرایط تحریمی است که با همکاری تامین‌کنندگان داخلی و خارجی در حال رفع می‌باشد.

وی گفت: واحد نوردسازی شرکت سرمد از سال ۱۳۹۵ به بهره‌برداری رسیده و سال گذشته با دستیابی به ظرفیت اسمی ۴۷۰ هزار تن، رکورد تولید خود را شکسته است. این دستاورد قابل‌توجه هم‌زمان با پیشرفت چشمگیر پروژه‌های توسعه‌ای شرکت، به ویژه پروژه کلاف‌سازی، حاصل شده است. پروژه کلاف‌سازی که در مجاورت خط نورد اجرا می‌شود، با تلاش‌های همکاران، به اتمام رسیده و آماده بهره‌برداری است.

تعداد بازدید : 2
 
تعداد بازدید : 1

منبع: تجلی توسعه معادن و فلزات

عناوین برگزیده