تاریخ: ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۱۲
بازدید: ۱۸
کد خبر: ۳۵۰۵۲۱
سرویس خبر : اجتماعی
رئیس خانه معدن ایران:

تامین و مدیریت سرمایه انسانی دغدغه صنعت و معدن است

تامین و مدیریت سرمایه انسانی دغدغه صنعت و معدن است
‌می‌متالز - رئیس خانه معدن ایران گفت: تامین سرمایه انسانی دغدغه حوزه صنعت و معدن است که باید برای مدیریت این موضوع نسخه واحدی در اختیار داشته باشیم، زیرا مدیریت در سرمایه انسانی نامطلوب است و قطعاً در آینده با چالش روبرو خواهیم بود.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا بهرامن نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و رئیس خانه معدن ایران نخستین پنل تخصصی این رویداد با عنوان سیاست‌گذاری و نظام حکمرانی در توسعه پایدار و متوازن صنعت آهن و فولاد ایران اظهار کرد: اصل مهم در جامعه امروزه نقص مدیریت در منابع انسانی و ناترازی‌های انرژی است که نیاز به مدیریت جامع دارد.

وی افزود: در ابتدای زنجیره اگر مشکلات مرتبط مانند حمل‌ونقل و یا ناترازی انرژی حل نشود تا پایان زنجیره نیز این مشکلات باقی خواهند ماند؛ در بخش ماشین‌آلات با استاندارد‌های خاصی روبرو هستیم، اما سوخت استاندارد برای آنها در کشور موجود نیست که باید سیستم ماشین‌آلات را تغییر داد و آیا مصلحت نیست که سوخت مورد نیاز را وارد کنیم.

بهرامن با بیان اینکه رقم‌های غیرمتعارفی در تقاضا و فرآوری زنجیره فولاد وجود دارد، گفت: صنعت را باید از صفر تا صد دید و اگر بر آن مبنا تعاریف مشخصی نداشته باشیم سرمایه‌ها به هدر می‌رود، از سویی دیگر بدون آمایش سرزمین تصمیم‌سازی در فولاد انجام می‌شود که خود عامل بازدارنده برای توسعه این بخش است.

وی ادامه داد: نگرانی برای اکتشافات نداریم بلکه برای عملیات اکتشافات نگرانی وجود دارد و متأسفانه موضوع مدیریت در سرمایه‌گذاری را جدی نمی‌گیریم.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و رئیس خانه معدن ایران با بیان اینکه تأمین منابع انسانی دغدغه صنعت و معدن است، افزود: باید برای مدیریت این موضوع نسخه واحدی در اختیار داشته باشیم، زیرا مدیریت در سرمایه انسانی نامطلوب است و قطعاً در آینده با چالش روبرو خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: امروز باید به کمک اقتصاد کشور برویم که بخش زیادی از آن با حمایت بخش معدن رخ می‌دهد و نتیجه آن حتی در سفره مردم و اقتصاد کشور قابل مشاهده است، از این رو برای اجرای برنامه هفتم توسعه در این زمینه به ۵۰ میلیارد دلار در بخش معدن نیاز هست و تأمین همه آنها نیاز به سرمایه‌گذاری خارجی دارد.

بهرامن افزود: تولیدات در بخش معدن مازاد است و باید برای آن برنامه‌ریزی کرد و در شرایط موجود برای تحقق توسعه اقتصادی نیاز است که تمام موارد و مشکلات را عنوان کرد که تحریم مالی بزرگ‌ترین آسیب را در این حوزه وارد کرده است.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده