تاریخ: ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۲:۴۸
بازدید: ۲۱
کد خبر: ۳۵۱۸۳۳
سرویس خبر : اجتماعی

یکپارچگی ارتقا توانمندی منابع انسانی ایمیدرو و شرکت‌های زیرمجموعه

یکپارچگی ارتقا توانمندی منابع انسانی ایمیدرو و شرکت‌های زیرمجموعه
‌می‌متالز - هدف مدیریت منابع انسانی ایمیدرو، یکپارچگی در ارتقا سطح توانمندی منابع انسانی شرکت‌های زیرمجموعه، هم راستا با ستاد سازمان است.

به گزارش می‌متالز، پگاه سعیدی کارشناس و محقق حوزه منابع انسانی در "نشست مقدماتی مدیران منابع انسانی ایمیدرو، شرکت‌ها و واحد‌های تابعه در خصوص تشریح طرح بازنگری فرآیند‌های منابع انسانی"، به ارایه استاندارد‌های جهانی و بومی فرآیند‌های تخصصی منابع انسانی، پرداخت و گفت: از قرن ۱۹ به این سو مفاهیم این حوزه در حال تغییر و ارتقا بوده و در ایران نیز از سال ۱۳۹۰ واحد‌های اداری به واحد‌های منابع انسانی تبدیل شدند و طی این مدت تلاش‌های متعددی برای تحقق آن در سطح کشور صورت گرفت.

این کارشناس و محقق حوزه منابع انسانی، افزود: از سال ۲۰۱۶ به بعد "سرمایه انسانی"، با ذکر شرایطی جایگزین منابع انسانی شد به طوری که فرد مورد نظر علاوه بر تعهد و شایستگی، در راستای استراتژی‌های سازمانی حرکت کند.

سعیدی تصریح کرد: هر سازمان باید ضمن شناخت سرمایه‌های انسانی، به جایگاه این افراد توجه ویژه‌ای داشته باشد.

سعیدی با اشاره به اینکه مهمترین وظیفه مدیر منابع سازمانی، "ایجاد حال خوب سازمانی است"، ادامه داد: بررسی نسبت بین ادراک کارکنان به عملکرد مدیران، شاخص مناسبی در این خصوص است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سه سال اخیر، گفت: در راستای جاری سازی تخصصی و علمی فرآیند‌های منابع انسانی، باید ریل گذاری صحیح انجام گیرد.

سعیدی در بخش دوم سخنان خود به خروجی‌های طرح اجرا شده توانمندسازی حوزه منابع انسانی، پرداخت و گفت: این نتایج برای آسیب‌شناسی سازمانی از منظر منابع انسانی با رویکرد تحلیل فردی در شرکت ه‌ای زیرمجموعه بوده است. به گفته وی، یکی از مشکلات اساسی حوزه منابع انسانی، فرآیند‌های موجود در این حوزه است که با اجرای "طرح جامع اصلاح، بهبود و بازنگری فرآیند‌های شرکت‌ها و مجتمع‌های زیرمجموعه"، در صدد رفع چالش‌های فعلی هستیم.

منبع: ایمیدرو

عناوین برگزیده