تاریخ: ۱۵ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۹:۳۸
بازدید: ۷۲
کد خبر: ۳۵۱۲۰۲
سرویس خبر : آهن و فولاد
با سفر به منطقه آزاد چابهار؛

وزیر صمت از مجتمع فولاد مکران بازدید کرد

وزیر صمت از مجتمع فولاد مکران بازدید کرد
‌می‌متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت در دومین روز سفر خود به سیستان و بلوچستان از مجتمع فولاد مکران بازدید کرد.

به گزارش می‌متالز، «سیدمحمد اتابک» وزیر صنعت، معدن و تجارت، روز پنجشنبه در دومین روز سفر به سیستان و بلوچستان به همراه استاندار و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و مسوولان استانی از مجتمع فولاد مکران بازدید کرد.

مجتمع فولاد مکران در زمینی به مساحت ۳۰۰ هکتار در منطقه آزاد چابهار در حال ساخت است که توسعه اقتصادی و رونق اشتغال را با بهره‌برداری از آن شاهد خواهیم بود.

ظرفیت سالانه مجتمع فولاد مکران پنج میلیون تن گندله آهن، سه میلیون و ۲۰۰ تن آهن اسفنجی به شکل بریکت به روش گرم، ۱.۵ میلیون تن ورق نورد گرم فولاد ساده کربنی و کم آلیاژی با ضخامت، ۱.۵ میلیون تن اسلب فولاد ساده کربنی و کم آلیاژی و ۱.۵ میلیون تن بلیت فولاد ساده کربنی و کم آلیاژی است.

با بهره‌برداری از این طرح بزرگ ظرفیت اشتغال ۱۳ هزار نفر به صورت مستقیم مهیا می‌شود که اولویت با جوانان بومی منطقه است.

برپایه این گزارش، سیدمحمد اتابک وزیر صنعت، معدن و تجارت صبح روز چهارشنبه به منظور بازدید از طرح‌های صنعتی، معدنی و تجاری در سفری سه روزه از طریق فرودگاه شهدای زابل به سیستان و بلوچستان وارد شد.

بازید از مرز میلک، شهرک صنعتی رامشار، معدن مس جانجا و آب‌شیرین‌کن حرمک از برنامه‌های اولین روز سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت در شمال سیستان و بلوچستان بود.

سیدمحمد اتابک روز پنجشنبه به سمت جنوب سیستان و بلوچستان حرکت و در مسیر از طلای تفتان، کارخانه بافت بلوچ، تاسیسات شیرین‌سازی آب گیشاب در چابهار بازدید می‌کند، که در نهایت نشست با فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران منطقه آزاد چابهار اتمام دومین روز حضور اتابک در سیستان و بلوچستان خواهد بود.

همچنین نشست با فعالان اقتصادی سیستان و بلوچستان در زاهدان، بازدید از پروژه فولاد مکران چابهار در صبح روز جمعه پایان بخش سفر سه روزه وزیر صنعت، معدن و تجارت به این استان خواهد بود.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده