تاریخ: ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۴۴
بازدید: ۳۵
کد خبر: ۳۵۱۸۴۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

تجهیزات طرح تولید کاتد به مس سونگون رسید

تجهیزات طرح تولید کاتد به مس سونگون رسید
‌می‌متالز - مدیر مجتمع مس سونگون از ورود نخستین بخش از تجهیزات طرح تولید کاتد ۲۰۰ هزار تنی به این مجتمع خبر داد.

به گزارش می‌متالز، محمدجعفر عظمایی روز چهارشنبه با اعلام این خبر گفت: نخستین بخش تجهیزات پلنت اکسیژن طرح کاتد مجتمع مس سونگون شامل ۳۴ تریلی وارد استان و به محل پروژه در شهرستان ورزقان انتقال داده شد.

وی با اشاره به اینکه محموله یاد شده، نزدیک به ۷۰۰ تن وزن دارد، اضافه کرد: با پیگیری‌های مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران مقرر شد گمرک اختصاصی برای مجتمع مس سونگون راه‌اندازی شود و تمام تجهیزات و کالا‌های طرح کاتد به طور مستقیم به محل پروژه و گمرک اختصاصی سونگون حمل شود تا امور ترخیص در محل صورت پذیرد.

مدیر مجتمع مس سونگون ادامه داد: این اقدام که برای نخستین بار در شرکت ملی صنایع مس ایران صورت پذیرفته است تحول بسیار بزرگی در امور ترخیص پروژه کاتد ایجاد کرده و در کاهش زمان و هزینه، نقش بسزایی ایفا خواهد کرد.

طرح کاتد مس سونگون، بزرگ‌ترین پروژه شرکت ملی صنایع مس ایران است که با بهره‌برداری از آن، ۷۰ درصد به کل ظرفیت کاتد مس تولیدی تاریخ شرکت ملی صنایع مس ایران اضافه خواهد شد.

مجتمع مس سونگون بزرگ‌ترین مجموعه معدنی شمال غرب کشور است که در حدود ۱۰۰ کیلومتری شمال شرق تبریز و ۲۵ کیلومتری ورزقان و در همسایگی جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان قرار دارد.

این معدن بزرگ‌ترین معدن مس کشور و خاورمیانه است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) آذربایجان شرقی

عناوین برگزیده