تاریخ: ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۳۱
بازدید: ۲۳
کد خبر: ۳۵۱۹۲۰
سرویس خبر : آهن و فولاد
معاون سرمایه‌گذاری و امور شرکت‌های فولاد مبارکه:

پیشرفت ۲۰ درصدی نیروگاه ۶۰۰ مگاواتی خورشیدی فولاد مبارکه/ اولویت ما تأمین مالی پروژه است

پیشرفت ۲۰ درصدی نیروگاه ۶۰۰ مگاواتی خورشیدی فولاد مبارکه/ اولویت ما تأمین مالی پروژه است
‌می‌متالز - معاون سرمایه‌گذاری و امور شرکت‌های فولاد مبارکه گفت: نیروگاه ۶۰۰ مگاواتی فولاد مبارکه در حال حاضر بیش از ۲۰ درصد پیشرفت داشته است، خوشبختانه زیرساخت‌ها و مراحل پیشبرد پروژه به خوبی انجام شده و در حال حاضر شرایط برای سرعت گرفتن مراحل نصب نیروگاه فراهم شده و امیدواریم طی یک ماه آینده اولین فاز پروژه که ۲۰ مگاوات است به بهره‌برداری برسد و وارد مدار شود.

به گزارش می‌متالز، عباس اکبری‌محمدی، معاون سرمایه‌گذاری و امور شرکت‌های فولاد مبارکه در حاشیه بازدید از نیروگاه ۶۰۰ مگاواتی خورشیدی فولاد مبارکه اظهار کرد: این پروژه یکی از نیروگاه‌های بزرگ خورشیدی ایران و منطقه است.

وی افزود: فولاد مبارکه از سال‌های قبل با توجه به نیازی که به انرژی داشته و همچنین تولید انرژی سبز که از راهبرد‌های اساسی این شرکت است تصمیم گرفت نیروگاهی با سوخت پاک را راه‌اندازی کند که این پروژه تعریف و از سال گذشته عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

وی با بیان اینکه نیروگاه ۶۰۰ مگاواتی فولاد مبارکه در حال حاضر بیش از ۲۰ درصد پیشرفت داشته است، ادامه داد: خوشبختانه شرایط، زیرساخت‌ها و مراحل پیشبرد پروژه به خوبی انجام شده و در حال حاضر شرایط برای سرعت گرفتن مراحل نصب نیروگاه فراهم شده و امیدواریم طی یک ماه آینده اولین فاز پروژه که ۲۰ مگاوات است به بهره‌برداری برسد و وارد مدار شود.

معاون سرمایه‌گذاری و امور شرکت‌های فولاد مبارکه با بیان اینکه با برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان سال جاری ۱۲۰ مگاوات انرژی خورشیدی در این نیروگاه تولید می‌شود، گفت: این پروژه به صورت کامل تا پایان سال ۱۴۰۴ بهره‌برداری خواهد شد.

وی تأمین مالی نیروگاه خورشیدی ۶۰۰ مگاواتی فولاد مبارکه را از اولویت‌های سرمایه‌گذاری در این شرکت دانست و گفت: این پروژه باید بدون وقفه به کار خود ادامه دهد تا در زمان تعیین شده فرآیند استفاده از برق تولیدی نیروگاه را داشته باشیم.

اکبری‌محمدی اضافه کرد: نیروگاه خورشیدی ۶۰۰ مگاواتی فولاد مبارکه نقش مهمی در تأمین انرژی در منطقه مرکزی ایران خواهد داشت، با توجه به نوع نیرگاه که تجدیدپذیر است باعث قطعاً تأمین پایدار برق شبکه و همچنین بهبود شرایط جوی و کاهش آلاینده‌هایی است که در نطقه مرکزی ایران دارد و امیدواریم با بهره‌برداری از این نیروگاه در کنار تأمین برق سبز، باعث ایجاد شرایط توسعه پایدار در منطقه نیز باشیم.

وی با اشاره به تأثیرگذاری بهره‌برداری از این نیروگاه در توسعه نیروگاه‌های خورشیدی بزرگ و کوچک مقیاس در سطح استان اصفهان و حتی کشور تصریح کرد: این نیروگاه بزرگ مقیاس است، اما از منظر اینکه فرهنگی در جامعه ایران شکل بگیرد به عنوان برق تجدیدپذیر قطعاً در فرهنگسازی تأثیرگذار است، در خاطر دارم زمانی که عملیات این نیروگاه آغاز شد مقاومت‌های زیادی در خصوص ظرفیت این نیروگاه بود که خوشبختانه با پیشرفت این پروژه، مقاومت‌ها به همراهی تبدیل شده است و فرهنگی خوبی در کشور برای توسعه برق تجدیدپذیر ایجاد شده است.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده