تاریخ: ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۸:۰۵
بازدید: ۲۱
کد خبر: ۳۵۲۲۶۰
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

تحویل ۳ هزار واحد مسکونی اقشار کم‌درآمد روستایی در سال‌ جاری

تحویل ۳ هزار واحد مسکونی اقشار کم‌درآمد روستایی در سال‌ جاری
‌می‌متالز - معاون بنیاد مسکن با بیان اینکه برنامه امسال بنیاد برای احداث مسکن اقشار کم‌درآمد در روستا‌ها ۴۰ هزار واحد است، گفت: از ابتدای سال در این بخش ۳ هزار واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شد.

به گزارش می‌متالز، «مجید جودی» معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از برنامه ساخت ۴۰ هزار واحد مسکونی برای اقشار کم درآمد روستایی خبر داد و گفت: از این تعداد واحد مسکونی، ۲۹ هزار و ۷۶۵ واحد در فرآیند ساخت قرار دارد و ۳ هزار واحد نیز تحویل متقاضیان شده است.

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: در بخش مسکن کم درآمد‌ها در روستاها، علاوه بر وام کم بهره ۳۵۰ میلیون تومانی، زمین به شکل اجاره ۹۹ ساله به این دسته از متقاضیان تعلق می‌گیرد. همچنین دولت کمک‌های بلاعوض به عنوان آورده مردم به این دسته از متقاضیان می‌دهد که این کمک در حال حاضر حدود ۱۲۰ میلیون تومان است که از طریق دولت و سایر نهاد‌های حمایتی تأمین می‌شود.

جودی توضیح داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با کمیته امداد امام خمینی تفاهمی منعقد کرده است که بر اساس آن مقرر شده تا علاوه بر کمک بلاعوض ۱۲۰ میلیون تومانی دولت و نهاد‌های حمایتی، از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) برای هر واجد شرایط ۱۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض تعلق بگیرد و بدین ترتیب در تلاش هستیم تا آورده این گروه‌ها را که توان تأمین آورده اولیه را ندارند تأمین کنیم.

وی تاکید کرد: برای افرادی که تحت پوشش کمیته امداد نیستند نیز از روش‌های دیگر کمک‌های بلاعوض تأمین خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده