به گزارش میمتالز، اصلاحات اساسی در مدیریت و سیاستگذاری صنعت خودرو و همچنین تسریع در واردات خودروهای کارکرده میتواند به کاهش نوسانات قیمت و رقابتپذیری بازار کمک کند. در این میان، دولت با تدابیر مناسب و مجلس با نظارت موثر، نقش کلیدی در بهبود وضعیت صنعت خودرو و حمایت از خریداران واقعی ایفا میکنند. در همین زمینه، سیدجواد حسینیکیا، نایبرئیس کمیسیون صنایع مجلس به بیان نظرات خود پرداخت.
متاسفانه ناترازی در تولید و عرضه که بخش مهم آن ناشیاز مدیریت دولتی و مشکلات تولید در شرکتهاست، زمینهساز حضور دلالان در بازار خودرو و حجم بالای تقاضای غیرمصرفی شده است؛ شرایطی که بر نوسان و رشد بیشتر قیمتها و به تبع آن فشار زیاد به خریداران واقعی در بازار دامن زده است. دلالان برندگان وضع موجود در بازار خودرو هستند. صنعت خودرو نیازمند اصلاحات اساسی در مدیریت شرکتها و تغییر سیاستگذاریهاست و انجام چنین اصلاحاتی تنها راه برای دستیابی به رقابت، رشد تولید، نوآوری و افزایش کیفیت و قیمت منطقی خودروهای داخلی است.
به نظر من واردات خودرو برگ برندهای برای بازار خودرو است. با سرعت گرفتن واردات معقول و رفع موانع واردات خودرو کارکرده شاهد کاهش چشمگیر ناترازی در تولید و عرضه خودرو و رقابتپذیری در بازار خواهیم بود. البته رمز ثبات و توسعه صنعت خودرو در واگذاری مدیریت خودروسازان به بخش خصوصی توانمند است در غیر این صورت امکانی برای ادامه تولید و حیات خودروسازی ایران باقی نمیماند.
امروز واردات خودرو اقتصادی ایمن و استاندارد مطالبه عموم مردم از دولت است. به این جهت امیدواریم دولت برای این موضوع تدابیر درستی بیندیشد تا شاهد تغییرات بسیاری در صنعت خودرو بهخصوص در بخش اصلاحات ساختاری و به نفع تولید و خریداران واقعی باشیم.