تاریخ: ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۳۲
بازدید: ۸۱
کد خبر: ۳۵۲۶۵۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

الزام صدور صورت‌حساب الکترونیکی از اول مهرماه

الزام صدور صورت‌حساب الکترونیکی از اول مهرماه
‌می‌متالز - مؤدیان اشخاص حقیقی که فروش خالص کالا و خدمات آنها تا پایان خرداد امسال به ۱۴۴ میلیارد ریال برسد، از ابتدای مهر مکلف به صدور انواع صورت‌حساب الکترونیکی و ثبت آن در سامانه مودیان هستند.

به گزارش می‌متالز، پیرو اطلاعیه سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص شرایط صدور صورت‌حساب الکترونیکی توسط اشخاص حقیقی مورخ ۲۹ آذرماه ۱۴۰۲ و با عنایت به نصاب مقرر در ماده ۱۴ مکرر قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان و تبصره یک آن، چنانچه فروش هر مودی شخص حقیقی در طی سال از نصاب مقرر در ماده مزبور عبور کند، از ابتدای دومین دوره بعد از اتمام دوره عبور فروش سالانه از نصاب مقرر، ملزم به صدور صورت‌حساب الکترونیکی ‏است.

مؤدیان اشخاص حقیقی (صاحبان مشاغل) که فروش خالص کالا و خدمات آنها تا پایان خرداد امسال به ۱۴۴ میلیارد ریال برسد، از ابتدای مهرماه سال جاری مکلف به صدور انواع صورت‌حساب الکترونیکی حسب مقررات مربوطه و ثبت آن در سامانه مودیان هستند.

صرفاً برای کلیه مؤدیانی که عرضه‌کننده کالا و خدمت واحد هستند یا کالا‌ها و خدمات مورد عرضه آنها مشمول نرخ مالیات بر ارزش افزوده یکسان است، علاوه بر صورت‌حساب الکترونیکی نوع ۱ و ۲، رسید دستگاه کارتخوان بانکی یا درگاه پرداخت الکترونیکی نیز در حکم صورت‌حساب الکترونیکی است.

در ضمن مراتب فوق مانع از صدور صورت‌حساب الکترونیکی نوع ۱ و یا ۲، توسط صاحبان مشاغل با فروش سالانه کم‌تر از نصاب مذکور که طبق سایر قوانین مکلف به صدور صورت‌حساب الکترونیکی شده‌اند، نخواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده