به گزارش میمتالز، اعضای هیات مدیره و جمعی از مدیران و معاونین شرکت خدمات دریایی هدایت کشتی خلیج فارس با حضور در مجتمع کشتیسازی و صنایع فراساحل ایران ضمن برگزاری نشست مشترکی با مدیرعامل و جمعی از مدیران و معاونین ایزوایکو، از کارگاهها، امکانات، ظرفیتها و پروژههای در حال اجرای این مجتمع عظیم صنعتی به خصوص پروژه ساخت یدککش ۶۰۰۰ اسب بخاری بازدید بهعمل آوردند.
«حسین صاحبی» مدیرعامل شرکت خدمات دریایی هدایت کشتی خلیج فارس گفت: همکاری ما با ایزوایکو در این پروژه، گامی بزرگ در راستای بومیسازی ساخت یدککشهای ۶۰۰۰ اسب بخار است و امیدواریم بتوانیم این نیازها را با توان داخلی برآورده کنیم.
وی افزود: ما خواهان همکاری نزدیکتر با ایزوایکو هستیم، این همکاری نه تنها نیازهای فعلی را برطرف میکند، بلکه پایهای برای پروژههای آینده خواهد بود. امیدواریم با این روند، به یکی از صادرکنندگان مطرح شناورهای صنعتی در منطقه تبدیل شویم.
همچنین «سلمان ضربی» مدیرعامل مجتمع کشتیسازی و صنایع فراساحل ایران پیشنهاد داد با مشارکت ایزوایکو، شرکت خدمات دریایی هدایت کشتی خلیج فارس وصندوق بازنشستگی کارکنان سازمان بنادرو دریانوردی، به لطف تجربه و تخصص خود، با ساخت اینگونه شناورها در داخل کشور، از نیاز به ساخت آن در خارج از کشور جلوگیری کنند.
از سوی دیگر، «محسن علیزاده» مدیر گروه شناورهای متوسط ایزوایکو، درباره جزئیات پروژه گفت: این طرح با امضای قرارداد میان ایزوایکو و هدایت کشتی در سال گذشته آغاز شد و اقدامات الزم برای طراحی، تأمین مواد و اجرای سازه بلافاصله در دستور کار قرار گرفت.
وی با اشاره به پیشرفت ۳۰ درصدی پروژه افزود: از همان ابتدا، طراحی اولیه و نقشهکشی یدککش ASD۱۴۸ آغاز شد و تاکنون طراحی اولیه ۸۰ درصد و طراحی پایه ۶۰ درصد پیشرفت داشته است و همچنین، نقشههای کارگاهی شامل بخشهای سازه، لوله کشی و الکتریکال به ۶۰ درصد تکمیل رسیده اند.
مدیر گروه شناورهای متوسط ایزوایکو، با اشاره به تامین ۱۰۰ درصدی مواد اولیه مورد نیاز برای ساخت سازه گفت: این مواد شامل ۴۰۰ تن ورق فولادی است که تاکنون ۲۵۰ تن آن برشکاری و بلوکهای اصلی سازه به سه بخش بلوک یک، دو و سه و همچنین سوپراستراکچر تقسیم شده که با روش ساخت بلوکی، امکان جوشکاری باکیفیت و دقیقتر فراهم شده است.
منبع: شاتانیوز