تاریخ: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۳۰
بازدید: ۲۲۰
کد خبر: ۴۹۳۶۹
سرویس خبر : زمین شناسی
همزمان با شصتمین سالگرد تاسیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور:

طرح‌های توسعه معادن آذربایجان شرقی بررسی شد/ تاکید بر اجرایی شدن فاز 3 نقشه راه توسعه معدنی استان

می متالز - همزمان با شصتمین سالگرد تاسیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور دهمین جلسه کمیته توسعه و سرمایه‌گذاری معدنی با ریاست معاون اقتصادی استاندار و با دبیری مرکز زمین‌شناسی استان برگزار شد.
طرح‌های توسعه معادن آذربایجان شرقی بررسی شد/ تاکید بر اجرایی شدن فاز 3 نقشه راه توسعه معدنی استان

به گزارش می متالز، بر این اساس ، توضیحاتی از کلیه فعالیت‌های این سازمان طی ۶۰ سال اخیر توسط عبدالحمید سرتیپی مدیر مرکز تبریز ارائه شد.

وی ضمن اشاره به روند رو به رشد فعالیت‌های علمی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی گفت: این سازمان مسئولیت‌های علمی فراوانی در کشورهای جهان و خاورمیانه به عهده دارد.

مدیر زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی تبریز ضمن اشاره به جایگاه مهم این سازمان در شناخت پتانسیل‌های معدنی کشور تصریح کرد: ارزش در حدود ۲۰۰ میلیارد دلاری مواد معدنی کشور توسط سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور شناسایی و معرفی شده است.

وی به نقش سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور در آذربایجان شرقی نیز اشاره کرد و گفت: حدود ۷۰ درصد ذخایر معدنی این استان توسط سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور کشف و معرفی شده و نقش این سازمان در توسعه متوازن استان موثر ارزیابی می‌شود.

به گفته سرتیپی کشف و معرفی مس سرنگون و نفلین‌سینیت استان آذربایجان شرقی توسط دو نفر از استادان فرهیخته این سازمان -دکتر هاشم اطمینان و دکتر جمشید افتخارنژاد- به ثمر رسیده و پیشنهاد می‌شود به عنوان مفاخر استان در برنامه‌های آینده توسط استاندار آذربایجان شرقی مورد تجلیل قرار گیرند.

در ادامه این نشست دو سخنرانی توسط دکتر مهران حیدری عضو هیات علمی پژوهشکده علوم‌زمین اسازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور با موضوع فاز سوم نقشه راه تحت عنوان رقابت‌پذیری معادن در استان آذربایجان شرقی و همچنین سخنرانی توسط دکتر حمیدزاده از دانشگاه صنعتی سهند تحت عنوان متالوژنی معادن مس و طلای استان ارائه شد.

در ادامه طرح مطالعاتی رقابت پذیری معادن استان آذربایجان شرقی و طرح متالوژنی کانسارزایی طلا و مس در استان در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت و معاون استاندار آذربایجان شرقی به تکمیل فاز سوم نقشه راه تاکید کرد و جهت نهایی شدن این فاز اعلام همکاری کرد.

معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر نقش معادن در توسعه اقتصادی استان گفت: تکمیل این طرح‌ها و نهایی شدن فاز 3 نقشه راه توسعه معدنی استان در اولویت برنامه‌های مدیریت ارشد استان قرار دارد.

جهانگیری خاطرنشان کرد: شناسایی مزیت‌های سرمایه‌گذاری در بخش معدن آذربایجان شرقی با ارائه طرح علمی و عملی میسر می‌شود .

وی افزود: با تهیه گزارش‌های مختلف از همین طرح‌ها زمینه جذب سرمایه‌گذار برای فعالیت معادن و تولید مواد با ارزش افزوده بیشتر فراهم می‌شود.

عناوین برگزیده