تاریخ: ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۳۰
بازدید: ۲۱۹
کد خبر: ۹۰۷۹۹
سرویس خبر : آهن و فولاد

سود فولاد مبارکه اصفهان در گرو رونق اقتصادی کشور است نه در افزایش بی رویه قیمت ها

می متالز - عظیمیان در مصاحبه با خبرنگار فولاد با ابراز ناخرسندی از افزایش بیرویۀ قیمت انواع محصولات فولادی در کشور، تصریح کرد: افزایش بیرویۀ قیمت ها به نفع هیچکس نیست. فولاد مبارکه مطلقا موافق افزایش بیرویۀ قیمت ها نیست. از آنجا که این شرکت صنعت ساز است، سود خود را در گردش چرخ سایر صنایع بالادست و پایین دست خود و رونق اقتصادی هرچه بیشتر کشور میداند، نه در افزایش بیرویۀ قیمت ها؛ و این امر بدون شک در سایۀ آرامش ایجاد میشود.
سود فولاد مبارکه اصفهان در گرو رونق اقتصادی کشور است نه در افزایش بی رویه قیمت ها

به گزارش می متالز، وی از برگزاری جلسات متعدد در این خصوص خبر داد و اظهار امیدواری کرد با پیشنهادها و تمهیدات وزارت صمت و انجمن فولاد کشور، به زودی شاهد ایجاد آرامش در بازار باشیم.

وی در خصوص نحوۀ قیمت گذاری محصولات فولادی در کشور گفت: در حال حاضر کشف قیمت از طریق بورس انجام میشود. براساس آخرین هماهنگیها میان وزارت صمت، انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران و فولادسازان کشور، شرایط به گونه ای شد که وزارت صمت پیشنهاد اصلاحی خود را به ستاد تنظیم بازار ارائه کند و در آنجا موضوع مچینگ، قیمت گذاری و حقوق مشتریان خرد مد نظر قرار گیرد تا با در نظر گرفتن همۀ موارد، بازار به آرامش لازم برسد. وی در تشریح تمهیدات وزارت صمت برای تأمین سنگ آهن موردنیاز فولادسازان در سال ۱۳۹۹ گفت: با پیگیری های همه فولادسازان قرار بر این شده که تا پایان سال جاری، وزارت صمت با معادن به گونه ای برنامه ریزی و هماهنگی کنند که سنگآهن و کنسانتره مورد نیاز فولادسازان در سال پیش رو تأمین گردد. به همین منظور شرکت فولاد تکنیک به عنوان مشاور طرح، این پیشنهاد را آماده کرده است.

وی درخصوص چگونگی وضعیت تولید فولاد مبارکه در سال ۱۳۹۸ خاطرنشان کرد: این شرکت در سال ۱۳۹۸ با محدودیت های متعددی ازجمله کنسانتره و انرژی مواجه بود، اما با تلاش جمعی مدیریت و کارکنان و با اتکا به برخی ظرفیت های موجود توانست در بسیاری از خطوط تولید به اهداف از پیش تعیین شده دست یابد. با این حال، به دلیل نبود منابع کافی سنگ آهن حدود ۹ تا ۱۰ درصد برنامۀ تولید خود را از دست داد. امیدواریم با تمهیداتی که وزارت صمت در دستور کار دارد سال آینده شاهد بروز چنین شرایطی برای فولادسازها نباشیم.

مدیرعامل فولاد مبارکه در ادامه با اشاره به استراتژی فولاد مبارکه برای تولید محصولات خاص اظهار داشت: فولاد مبارکه به نوعی پرچمدار بومی سازی تجهیزات مورد نیاز خطوط تولید صنعت فولاد و انجام پژوهش برای تولید محصولات جدیدی است که امکان تولید آنها در شرکت وجود نداشته است. ازاین رو با سرمایه گذاری های قابل توجه و همکاری های گسترده ای که با شرکت های دانش بنیان و دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی کشور دارد تلاش کرده است نیاز صنایع پایین دست به انواع ورق های خاص را تأمین کند؛ تاجایی که در سال جاری موفق شد بخشی از ورقهای مورد نیاز صنایع نفت و گاز و خودروسازان کشور را تأمین کند، محصولاتی که تاکنون عمدتا وارداتی بوده اند.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد