تاریخ: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۲۵
بازدید: ۱۵۷
کد خبر: ۲۵۶۵۲۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

چالش کرونایی جدید در بازار کامودیتی‌های وابسته به چین

‌می‌متالز - بازار کومودیتی‌هایی که بیشترین وابستگی را به چین دارند با بدتر شدن وضعیت شیوع کرونا در چین تحت تاثیر قرار گرفته اند، زیرا ترس از قرنطینه‌های جدی چشم انداز تقاضا را بدتر می‌کند.

به گزارش می‌متالز، معاملات آتی سنگ آهن در چین در روز دوشنبه تقریبا ۱۱ درصد سقوط کرد. مس و آلومینیوم معامله شده در بورس لندن نیز به پایین‌ترین سطح از اوایل فوریه رسید.

پکن دستور آزمایش سراسری کووید-۱۹ را صادر کرده و این نگرانی را در میان شهروندان ایجاد کرده که قرنطینه سراسری در این شهر در راه است. چندین شهر بزرگ، از جمله شانگهای، تحت محدودیت‌های شدید هستند، زیرا چین سیاست سختگیرانه‌ای برای کنترل کرونا دارد.

تا هفته اخیر، کالا‌های صنعتی همچنان با این دیدگاه مبادله می‌شدند که پکن می‌تواند شیوع کووید-۱۹ را مهار کند و علاوه بر این، از اقتصاد خود در ماه‌های آینده به شدت حمایت خواهد کرد تا رشد نزدیک به هدف سالانه ۵.۵ درصدی را تقویت کند.

اما تداوم قرنطینه ها، با ورود شانگهای به چهارمین هفته قرنطینه خود، اعتماد به سیاست‌های کرونایی چین را کاهش داده به تقاضای فلزات صنعتی نیز ضربه زده است، زیرا کارخانه‌ها مجبور به تعطیلی یا تولید کمتر شده اند.

سنگ آهن از جمله کومودیتی‌هایی است که بیشترین وابستگی را به بازار چین دارد چرا که دو سوم تولید بازار جهانی سنگ آهن به این کشور عرضه می‌شود. مس نیز کالای دیگری است که اثرات قرنطینه‌های چین بر بازار آن مشهود می‌شود. قیمت مس این هفته در بورس لندن به پایین‌ترین سطح ۳ ماه اخیر رسیده است.

منبع: ایفنا

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده