تاریخ: ۰۱ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۵۱
بازدید: ۱۲۵
کد خبر: ۲۸۱۷۵۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

عجله معدن کار‌های بزرگ روسیه برای فروش فلز

‌می‌متالز - با توجه به تصمیم بورس فلزات لندن مبنی بر عدم نگهداری فلز در انبار‌های روسیه، شرکت‌های معدنی بزرگ مستقر در روسیه برای فروش فلزات ذخیره شده در انبار‌های خود تحت فشار هستند.

به گزارش می‌متالز، تصمیم بورس فلزات لندن (LME) مبنی بر عدم نگهداری فلز در انبار‌های روسیه، باعث ایجاد فشار بر روی دو تولید کننده بزرگ برای نتیجه گیری هر چه سریعتر در مورد فلزات ذخیره شده در انبار‌های این کشور شده است.

با توجه به اینکه برخی از خریداران امضای معاملات سالانه عرضه با MMC Norilsk Nickel PJSC و شرکت United Rusal International PJSC را به تأخیر می‌انداختند، اکنون تصمیم بورس فلزات لندن برای ممنوعیت نگهداری فلز در انبار‌های روسیه، باعث شده قرارداد فلزات با هر دو شرکت نهایی شوند.

شرکت روسال (Rusal) که یک تولید کننده آلومینیوم مستقر در روسیه است در روز جمعه (۱۸ نوامبر) اعلام کرد پس از تصمیم بورس فلزات لندن (LME)، فروش این کارخانه افزایش یافته است.

برایان هس، مالک و مدیر اجرایی چند ساله و بازاریاب منحصر به فرد شرکت آلومینیوم روسال (Rusal) گفت: اکنون همه قرارداد‌ها در آمریکای شمالی تسویه می‌شوند. اما باید توجه داشت که میزان فروش در روسیه حدود ۴ تا ۵ درصد کاهش یافته است، زیرا برخی از مشتریان مایل به خرید فلز روسی نیستند.

شرکت Nornickel که تولید کننده شماره یک نیکل تصفیه شده در جهان است گزارش داد که پس از تصمیم بورس فلزات لندن (LME)، این شرکت فعالیت فروش خود را افزایش داده است.

بررسی‌ها نشان داد بورس فلزات لندن (LME) در روز جمعه (۱۸ نوامبر) اعلام کرد که بدون توجه به تحریم‌های بیشتر توسط دولت‌ها به تحویل فلز روسی در مقابل قرارداد هایش ادامه می‌دهد و برخی از تولید کنندگان بزرگ را که به نفع ذخیره فلزات در انبار‌ها سخنرانی کرده بودند، ناامید کرد. معامله گران عضو بورس فلزات لندن استدلال کرده بودند که با امتناع برخی از مصرف کنندگان از خرید فلز روسی، ممکن است سهام این فلز در بورس افزایش یابد و قیمت‌ها در بورس مخدوش گردد.

فعالان بازار اعلام کردند تولید کنندگان بزرگ فلز مستقر در روسیه تقریباً هرگز فلز خود را مستقیماً در LME نمی‌فروشند به طوری که تنها تولید کننده آلومینیوم روسیه یعنی شرکت Rusal نیز این هفته مجدداً تأکید کرد که “قصد تحویل فلزات تولید شده خود به بورس فلزات لندن را ندارد. با این وجود، باید در نظر داشت که توانایی تحویل محصولات به بورس یک پشتوانه مهم در مواقع اضطرار است که همچنین تأمین مالی فلز را آسان‌تر خواهد کرد.

یکی از منابع خبری اعلام کرد شرکت Nornickel انتظار دارد که قرارداد‌های سالانه را تا اواسط دسامبر به پایان رسانده و قرارداد‌های مربوط به فروش پالادیوم و پلاتین که در LME معامله نمی‌شوند، مطابق با اهداف این شرکت باشد. با این حال، بعید است که شرکت Nornickel به اهداف خود برای نیکل و مس در بورس معامله می‌شوند، برسد. در نتیجه این مورد نشان دهنده چگونگی تأثیر بحث LME بر روند بازار است.

ولادیمیر پوتانین، مدیر ارشد اجرایی کت Nornickel در مصاحبه تلویزیونی روسیه در ماه سپتامبر گفت: حتی قبل از بحث و گفتگو‌ها و تصمیمات LME، شرکت Nornickel قصد داشت در صورت لزوم فروش برخی از محصولات فولادی خود به شرق را تغییر دهد.

معامله گران در روز جمعه (۱۸ نوامبر) اعلام کردند در مورد آلومینیوم، برای جبران فروش پیش بینی شده بسیار کم در آمریکای شمالی، واحد فروش شرکت Rusal در ایالات متحده به دنبال گسترش فروش محموله‌های فلزات خود در مکزیک و افزایش حجم آن برای مشتریان موجود است.

برایان هس، مالک و مدیر اجرایی شرکت آلومینیوم روسال (Rusal) همچنین به کاهش گسترده‌تر تقاضا برای آلومینیوم اشاره کرد و گفت: مشتریان در ماه نوامبر و دسامبر تا ژانویه ۲۰۲۲ و فوریه سال آینده از قرارداد‌های قبلی منعقد شده برای فلزات، محموله‌های خود را حمل می‌کردند. این بدان معناست که حدود ۹۰ درصد از مشتریان آلومینیوم روسال (Rusal) تا فوریه یا مارس ۲۰۲۳ قرارداد‌های جدیدی را شروع نمی‌کنند.

تحلیل گران بازار در روز جمعه (۱۸ نوامبر) گزارش دادند وضعیت آلومینیوم با احتمال اقدام دولت ایالات متحده پیچیده‌تر شده است. با توجه به گزارش بلومبرگ در ماه اکتبر، کاخ سفید در حال اعمال مجازات‌های احتمالی یا تعرفه‌های جدید برای آلومینیوم روسیه است.

برایان هس، مالک و مدیر اجرایی شرکت آلومینیوم روسال (Rusal) همچنین اظهار کرد: آلومینیوم روسیه هنوز در بازار خرید و فروش می‌شود. فقط تعداد بسیار کمی از مشتریان شرکت ما این تصمیم اخلاقی را گرفته اند و خواهان خرید فلز روسیه نیستند. اما باید توجه داشت که در کل تقاضا برای فلز روسیه در بازار وجود دارد. ”

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده