تاریخ: ۲۹ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۴۴
بازدید: ۱۶۷
کد خبر: ۲۸۵۰۶۴
گزارش از افتتاح نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته؛

بذرپاش: رویکرد جدید وزارت راه، فناورانه شدن صنعت حمل و نقل است/ تحول در مدیریت لجستیکی صنایع و معادن یک ضرورت است

‌می‌متالز - وزیر راه و شهرسازی امروز یکشنبه ۲۷ آذرماه در افتتاحیه نمایشگاه حمل‌ونقل لجستیک و صنایع وابسته گفت: رویکرد جدید وزارت راه و شهرسازی فناورانه‌تر شدن صنعت حمل‌ونقل و مردم پایه بودن آن است و برای تحقق این اهداف دست نیاز و یاری ما به‌سوی جوانان و شرکت‌های دانش‌بنیان است.

به گزارش می‌متالز، افتتاحیه ششمین نمایشگاه حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته که از ۲۷ تا ۲۹ آذرماه ۱۴۰۱ در سالن شبستان مصلای بزرگ امام خمینی (ره) در دسترس عموم مردم است امروز رأس ساعت ۱۰ صبح با حضور معاونان و رؤسای سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی و وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.

برگزاری پنل‌های تخصصی مرتبط با حمل‌ونقل و برگزاری میز ارتباطات مردمی برای پاسخگویی روزانه به مراجعه‌کنندگان در تمام واحد‌های حمل‌ونقل و برگزاری نشست‌های خبری معاونان وزیر راه و شهرسازی از ویژگی‌های خاص این نمایشگاه است.

در این نمایشگاه ۳۱۱ شرکت دولتی و خصوصی حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای، دریایی، هوایی، ریلی، حمل‌ونقل ترکیبی و هوشمند، راه‌سازی و راهداری، فنی و عمرانی و همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها حضور دارند.

بذرپاش: رویکرد جدید وزارت راه، فناورانه شدن صنعت حمل و نقل است/ تحول در مدیریت لجستیکی صنایع و معادن یک ضرورت است

شهریار افندی زاده؛ معاون وزیر راه و شهرسازی اولین سخنران این برنامه بود وی درباره اهداف برگزاری این نمایشگاه اظهار داشت: حمل‌ونقل می‌تواند برای اقتصاد کشور مفید باشد.

وی ادامه داد: روز ۲۶ آذر یادآور تلاش‌های عزیزانی هستند که توانستند در زمان جنگ تحمیلی کالا اساسی جابه‌جا کنند که در سال ۱۳۷۶ روز ۲۶ آذر روز حمل‌ونقل نام‌گذاری شد. روز اول دی‌ماه هم روز راهدار است که این مناسبت‌ها را تبریک عرض می‌نمایم.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه اظهار داشت: در این نمایشگاه حدود ۳۱۱ شرکت سازمان حضور دارند که از این تعداد ۹۰ شرکت دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها هستند که در عرصه حمل‌ونقل هستند. امسال از شرکت‌های خارجی دعوت شده است و حدود ۱۷ هیئت خارجی برای بازدید از این نمایشگاه پیدا کرده‌اند.

وی در ادامه بیان کرد: امیدوار هستم که این سه روز نمایشگاه امیدی برای کشور در عرصه حمل‌ونقل داشته باشد.

افندی زاده بیان کرد: در وزارت راه و شهرسازی طرح جامع حمل‌ونقل اجرایی خواهد شد. استفاده از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است و اگر بتوانیم از این بخش استفاده می‌کنم می‌توانیم؛ مانند کشور‌های پیشرفته از شرکت‌های خصوصی استفاده کنیم.

وی در ادامه اظهار داشت: به سرمایه‌گذاران نگاه عمیق‌تری خواهیم داشت که توسعه زیر ساخت‌ها در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد و استفاده از فناوری‌ها می‌تواند در بخش حمل‌ونقل تأثیر بگذارد.
افندی زاده در پایان بیان کرد: امیدوار هستم استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان کمکی بر وزارت راه و شهرسازی باشند.

بذرپاش: رویکرد جدید وزارت راه، فناورانه شدن صنعت حمل و نقل است/ تحول در مدیریت لجستیکی صنایع و معادن یک ضرورت است


بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در افتتاحیه این نمایشگاه پس از خوش آمد گویی هدف وزارت راه و شهرسازی را مدیریت خواند و گفت سیاست ما این است که اجرا را به شرکت‌های دانش‌بنیان بسپاریم و گفت: در نگاه اول حضور در یک نمایشگاه امری سنتی به نظر بیاید؛ ولی کنکاش در ابعاد مختلف موضوع حمل‌ونقل و توجه به این مهم که با چه پدیده قابل‌توجهی برای پیشرفت کشور مواجهیم، به اهمیت این موضوع می‌افزاید.

وی تصریح کرد: برداشتن موانع و دست‌انداز‌ها پیشروی این صنعت وظیفه ماست و آسیب‌شناسی صنعت حمل‌ونقل در بخش‌های مختلف جاده‌ای، هوایی، زمینی و دریایی ضروری است.

بذرپاش با اشاره به دو جنبه صنعت حمل‌ونقل خاطرنشان کرد: رویکرد آتی وزارت راه و شهرسازی در بحث صنعت حمل‌ونقل فناورانه‌تر اداره‌شدن صنعت و مردم پایه بودن آن است.

وی افزود: هرچه از مفهوم فناوری فاصله بگیریم از سرعت پیشرفت دنیا عقب می‌مانیم چرا که با روش‌های سنتی نمی‌توانیم در دنیای امروز رقابت کنیم، همچنین ضروری است پاسخگوی نیاز‌ها و تأمین‌کننده رضایت مردم باشیم.

وزیر راه و شهرسازی تکمیل کرد: وظیفه ما در راستای فناورانه‌تر شدن این صنعت زیربنایی و مهم، تسهیل امور است و این امر با مداخله حداقلی ما در اجرا و به مدد بخش خصوصی محقق می‌شود و موفقیت و رضایت طرفین را در پی خواهد داشت.

بذرپاش با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه‌های نظیر نمایشگاه حمل‌ونقل برای سنجش ظرفیت فناورانه کاربردی است، گفت: صحنه زیبای مشارکت در فناوری و اشتراک دانش روز در همین جمع‌شدن‌ها و اشتراک‌گذاری‌ها به غنا می‌رسد.

وی در پایان با تأکید بر جریان دانش‌بنیان، بستر را برای حرکت رو به تعالی در جهت رشد صنایع مناسب دانست و گفت: آمار تلفات جده‌ای و تصادفات رانندگی کاهش‌یافته، ولی یک نفر هم در این‌گونه آسیب‌ها زیاد است و ما سعی داریم در این زمینه به نقطه‌ای مطلوب برسیم.

بذرپاش: رویکرد جدید وزارت راه، فناورانه شدن صنعت حمل و نقل است/ تحول در مدیریت لجستیکی صنایع و معادن یک ضرورت است

منبع: شبکه اطلاع رسانی راه دانا

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده