به گزارش میمتالز، محسن عسکری معاون تجهیزات مکانیک و سرپرست تعمیرات بخش کوره بلند ذوب آهن اصفهان با اعلام این خبر گفت: در کارگاه چدن ریزی این بخش دو ماشین وجود دارد که هم اکنون تعمیرات ماشین شماره ۲ چدن ریزی برای اولین بار از بدو تاسیس کارخانه تاکنون، طی یک گراف بیست و چهار روزه و از تاریخ بیست و ششم آذرماه آغاز شده است.
وی در پاسخ به این سوال که این تعمیرات با چه هدفی انجام میگیرد و چه تاثیری بر فرایند تولید چدن دارد، گفت: با توجه به نیاز روز بازارهای داخلی و خارجی به چدن، برنامه ریزی هدف تولید ۳۰۰ هزار تن چدن در کارگاه چدن ریزی، لزوم جذب چدن تولیدی کوره بلندها، سرویس و نگه داری، آماده به کار بودن کارگاه، جلوگیری از وقفه تولید کوره بلندها و همچنین اشکالات موجود در اسکلت فلزی و شاسیهای نوار، ضرورت تعمیرات اساسی ماشین شماره دو چدن ریزی در برنامه کار قرار گرفت.
معاون تجهیزات مکانیک بخش کوره بلند، دمونتاژ تجهیزات مکانیکی، تخریب بتن، ترمیم و تعویض اسکلت فلزی، تخریب و بتن ریزی مجدد و سپس مونتاژ قطعات مکانیکی را از جمله مهمترین اقدامات انجام گرفته در این تعمیرات عنوان کرد.
عسکری با اشاره به این که در این تعمیرات سه شیفته و در هر شیفت حدود ۲۵۰ نفر از کارکنان بخش کوره بلند و دیگر مدیریتها مختلف کارخانه نقش آفرین هستند، اظهار داشت: مدیریتهای نت مکانیک، نت ساختمان، راهبری ماشین آلات و خودروهای سنگین، راه آهن وترابری، امور فنی و ایمنی و آتش نشانی در این تعمیرات همکاری بسیار خوبی دارند و امیدواریم طی گراف تعیین شده این تعمیرات با کیفیت مطلوب به پایان برسد.
روح الله هادی سرپرست دفتر فنی بخش کوره بلند ذوب آهن اصفهان نیز گفت: طبق استاندارد تعریف شده برای تعمیرات در بخشهای گوناگون کارخانه، دفاتر فنی معمولاً از ماهها پیش برای انجام پروژههای تعمیراتی و به منظور تهیه نقشهها و ساخت قطعات مورد نیاز وارد عمل میشوند.
وی خاطر نشان کرد: برای انجام این تعمیرات بالغ بر ۳۵۰ شیت نقشه در کمتر از چهار ماه تهیه شد و و جهت ساخت به کارگاههای مدیریت مهندسی نت و خارج از کارخانه ارسال گردید.
ابوالفضل شمسایی مهندس تجهیزات مکانیک بخش کوره بلند نیز گفت: ماشین چدن ریزی شماره ۲ به دلیل نقش کلیدی که در تولید شمش چدن دارد و همچنین فعالیت مداوم از شروع بهره برداری ذوب آهن تاکنون، تعمیرات اساسی از بیست و ششم آذرماه آغاز شده است.
این تلاشگر ذوب آهنی بیان کرد: اسکلت فلزی و تجهیزات مکانیکی این کارگاه که بالغ بر۱۶۰ تن است، فرسایش بسیار زیادی را به ویژه در تیرها و ستونها ایجاد کرده بود که پس از تخریب سقف بتنی، دمونتاژ انجام گرفته و قطعات جایگزین به زودی در ماشین قرار گرفته و مونتاژ میشوند.
منبع: ذوب آهن اصفهان