تاریخ: ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۵۱
بازدید: ۱۰۵
کد خبر: ۲۹۱۴۵۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
گل‌گهر حامی نیروی انسانی است

توجه به کارکنان، رمز موفقیت و بهره‌وری

‌می‌متالز - شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر بزرگ‌ترین تولیدکننده کنسانتره و گندله در کشور است. این شرکت در طول سال‌های گذشته اقدامات موثری را برای بهبود شرایط تولید اجرایی کرده است، همزمان در مسیر ارزش‌افزایی حداکثری گام برداشته است.

به گزارش می‌متالز، موفقیت شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در حوزه‌های مختلف معدنی و صنعتی با تکیه بر ذخایر سنگ آهن و بهبود شرایط تولید حاصل‌شده است. علاوه بر این شاهد سرمایه‌گذاری‌های گسترده از سوی این مجموعه بوده‌ایم. این شرکت همپای توجه به بهبود تولید، به شرایط نیروی انسانی خود نیز توجه کافی دارد. درواقع کارکنان این شرکت حکم سرمایه‌های انسانی را دارند که با تکیه بر توان آن‌ها مسیر موفقیت ممکن می‌شود. بر همین اساس نیز اقدامات متعددی برای ایجاد بستری مناسب برای فعالیت کارکنان در این شرکت اجرایی شده است. این اقدامات از اهمیت و اثرگذاری بالایی بر بهبود بهره‌وری و ارتقای روند فعالیت صنایع برخوردار است.

لزوم توجه به کارکنان

نیروی انسانی به‌عنوان مهم‌ترین سرمایه‌های هر سازمان به‌حساب می‌آید، به همین منظور نیز استفاده مؤثر و بهینه یا به عبارت بهتر بهره‌وری مؤثر از این سرمایه یکی از اهداف و برنامه‌های اصلی مدیران در سطح کلان هر سازمانی است. در دنیای پرشتاب رشد تکنولوژی و فناوری شناخت عوامل بهره‌وری نیروی انسانی در تمامی حوزه‌های مدیریتی به‌ویژه مدیریت سازمانی اهمیت دوچندانی نسبت به گذشته پیداکرده است.

توجه به نیروی انسانی در مجموعه‌هایی که از عملکرد بالاتری برخوردار هستند، بیشتر است. شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر نیز به‌عنوان مجموعه‌ای موفق در حوزه معدن و صنایع معدنی توانسته در مدیریت نیروی انسانی خود موفق عمل کند.

شفافیت کاری و برقراری ارتباط مثبت میان مدیران ارشد این مجموعه معدنی و صنعتی با کارکنان سطوح پایین‌تر سازمان تأثیر بسزایی بر موفقیت این مجموعه داشته است. در همین حال شاهد اتخاذ تصمیماتی از سوی سیاست‌گذاران هستیم که به افزایش اعتمادبه‌نفس افراد منتهی می‌شود. در چنین شرایطی بازدهی عملکردی این کارکنان افزایش خواهد یافت.

فضایی پویا و پرامید برای کارکنان

ایجاد بستری مناسب برای فعالیت کارکنان از اهمیت و اثرگذاری بالایی بر بهبود بهره‌وری و ارتقا روند فعالیت صنایع برخوردار است. مدیر توسعه منابع انسانی شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر گفت: این شرکت همواره در راستای بهبود فرهنگ و رفتار سازمانی خود با ایجاد بستر مناسب کاری برای کارکنان و ترویج روحیه تیمی با دخیل دانستن همه اعضای سازمان در پیشبرد اهداف خود قدم برداشته است.

فرزاد قدیمی افزود: افتتاح ابرپروژه‌هایی در سطح ملی همچون پروژه انتقال آب خلیج‌فارس، بهره‌برداری از خطوط متعدد تولید و... با دانش بومی و با راهبری مدیرانی توانمند و کارکنانی هم‌سو با اهداف عالی شرکت انجام‌شده است. با چنین تجربیات موفقی، به جرات می‌توان گفت باورپذیری و دستیابی به دیگر اهداف بزرگ شرکت که در مرحله تدوین و برنامه‌ریزی قرار دارند دور از ذهن نیست.

قدیمی ادامه داد: ازجمله عواملی که منجر به تحقق شرایط فعلی شرکت شده است، می‌توان به شفافیت کاری و ارتباط مثبت بین مدیران ارشد شرکت با سطوح پایین‌تر سازمان اشاره کرد. همچنین عامل دیگر، اتخاذ تصمیماتی است که منجر به باور کارکنان نسبت به خود و موجب افزایش اعتمادبه‌نفس آن‌ها شده است.

مدیر توسعه منابع انسانی گل‌گهر اظهار کرد: گل‌گهر با تدوین اهداف مشخص و استراتژی مناسب به دنبال بالا بردن بهره‌وری فعالیت‌های خود است. ازجمله اقدامات ارزشمند انجام‌شده از سوی مدیریت ارشد در این حوزه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: همراستاسازی کارکنان با استراتژی‌های موجود و برگزاری جلسات متعدد برای بررسی مشکلات و شنیدن حرف آن‌ها در راستای حل مسائل؛ تدوین استراتژی ملموس و ساده و درعین‌حال تاثیرگذار با تاکید بر رشد پایدار؛ انتخاب افراد مناسب در جایگاه‌های سازمانی؛ ایجاد فرهنگ مبتنی بر نظم و دوری از جدا کردن کارکنان از اهداف سازمان؛ تشخیص مسائل اصلی و تمرکز بر آن‌ها و انجام اقداماتی منسجم برای حل مسائل و جدیت و پیگیری مداوم برنامه‌ها از سوی مدیریت ارشد.

سخن پایانی

منابع انسانی افرادی هستند که در یک مجموعه کار می‌کنند و سازمان را به فعالیت وامی‌دارند. دنیای کسب‌وکار مدرن محیطی پویا و رقابتی است. دستیابی به اهداف و ارتقای دائمی در این فضا به مدیران و کارکنان در همه سطوح نیاز دارد. در چنین فضایی لازم است سازمان‌ها متقابلا برای تقویت سرمایه انسانی خود تلاشی مستمر داشته باشند، مهارت‌های مدیریت گروهی و انفرادی خود را تقویت کنند و اخلاق کاری و استاندارد‌های مطابق با فرهنگ خاص سازمان خود تدارک ببینند. تمام سازمان‌ها برای داشتن عملکرد و دستیابی به اهداف‌شان به سرمایه انسانی نیاز دارند یا به بیانی دیگر افراد بزرگ‌ترین منبع عملکردی صنایع یا کسب‌وکار‌های مختلف هستند. رفتار منصفانه با کارمندان یا کارکنان یک مجموعه و فراهم آوردن فرصت‌هایی برای رشد آنان به کارفرمایان کمک می‌کند تا ایده‌های خود را عملی کنند. نیروی انسانی اصطلاحی است که برای توصیف مدیریت و توسعه کارمندان در یک سازمان به کار می‌رود. توجه به نیروی انسانی در قالب سرمایه‌های تجدیدناپذیر به افزایش عملکرد و بازدهی کارمندان کمک می‌کند. بااین‌وجود در بسیاری از مجموعه‌ها اهمیت نیرو‌های انسانی نادیده گرفته می‌شود. نیروی انسانی با کیفیت و دانش‌مدار مهم‌ترین مزیت رقابتی سازمان و کمیاب‌ترین منبع در اقتصاد دانش‌محور امروز است؛ بنابراین سازمان‌های پیشرو با درک این حقیقت، تلاش وصف‌ناپذیری جهت بکارگیری بهینه از این منبع کلیدی در حوزه‌های گوناگون ازجمله کیفیت، تولید و مدیریت به‌منظور تحقق اهداف استراتژیک خود بااستفاده از شیوه‌ها و نظام‌های نوین اثربخش کرده‌اند. شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر نیز در طول سال‌های گذشته برای بهبود عملکردی خود با تکیه بر ظرفیت صنایع گام‌های جدی برداشته است.

منبع: گسترش نیوز

عناوین برگزیده