تاریخ: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۳۹
بازدید: ۱۲۹
کد خبر: ۳۰۳۲۳۶
سرویس خبر : اجتماعی

سرمایه‌گذاری ١٠ میلیارد دلاری صندوق بازنشستگی کشور در صنایع پتروشیمی و فولاد

‌می‌متالز - مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: تقریبا ١٠ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در صنایع پتروشیمی و فولاد با اشتغال هفت هزار نفری از سوی این صندوق صورت می‌گیرد.

به گزارش می‌متالز، نعمت الله ترکی روز پنجشنبه در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری شرکت‌های زیر مجموعه وزارت کار اظهار داشت: این برنامه‌های توسعه‌ای تا پنج ساله آینده در نظر گرفته شده است تا درآمد پایدار برای صندوق ایجاد شود.

وی افزود: سالی ١٠ درصد منابع عمومی که دولت کمک می‌کند از درآمد پایدار محقق می‌کنیم تا نگرانی بازنشستگان مرتفع شود.

وی با اشاره به بخش‌های مختلف سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی گفت: چند بخش کاری را تعریف کرده ایم که یکی از آن‌ها در حوزه نفت و انرژی است. یکی از کار‌های اساسی که در حوزه نفت می‌توان انجام داد در بخش پتروپالایشگاهی است. برای اولین بار در عمر صندوق بازنشستگی و دولت سیزدهم بحث پتروپالایشگاهی در استان خوزستان است.

وی افزود: طرح مطالعاتی پتروشیمی آماده شده است و خرداد ماه امسال کلنگ آن در استان خوزستان زده می‌شود.

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری ادامه داد: همچنین سرمایه گذاری چهار میلیارد یورویی برای این طرح در نظر گرفته شده است که از طریق فاینانس و تسهیلات صندوق توسعه ملی است.

وی با اشاره به اشتغال‌زایی در حوزه نفت نیز گفت: با اجرای این طرح ظرفیت عظیمی در ایجاد اشتغال برای سه تا چهار هزار نفر در فناوری نفت و گاز صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: شرکت پتروشیمی جم و مسجد سلیمان یکی از فعالیت‌های اقتصادی است که سهم ارزآوری و اشتغالزایی مهمی دارند.

ترکی عنوان کرد: در بخش سرمایه گذاری امسال ١١ طرح آغاز کرده ایم و طرح تکمیلی زنجیره پتروشیمی را با یک میلیارد دلار سرمایه گذاری پیش بینی کرده ایم. در حوزه بندر دیلم ٨ طرح با سرمایه گذاری ۵٠٠ میلیون یورویی صورت می‌گیرد همچنین در بخش فولاد ٢ طرح در خوزستان در حال اجراست که ۵٠٠ میلیون یورو سرمایه گذاری و اشتغالزایی هزار نفر انجام می‌دهیم.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده