تاریخ: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۱:۰۶
بازدید: ۲۰۰
کد خبر: ۳۰۴۶۵۴
سرویس خبر : زمین شناسی
معاون اقتصادی استاندار کرمان تأکید کرد؛

ضرورت به‌کارگیری ظرفیت‌های دانشگاهی در اکتشافات

‌می‌متالز - «امیر حسن زاده» معاون اقتصادی استانداری کرمان روز دوشنبه ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ در افتتاحیه نمایشگاه و رویداد تخصصی عصر امید سیرجان گفت: یکی از چالش‌های مهم در کشور، ارتباط صنعت و دانشگاه است که این موضوع تا حد زیادی در استان کرمان رفع شده است.

به گزارش می‌متالز، حسن زاده افزود: تحقق ارتباط صنعت و دانشگاه را می‌توانیم در برگزاری نمایشگاه عصر امید ببینیم که این حرکتی رو به جلو است. در استان کرمان صنایع کوچک و متوسط با دانشگاه‌ها به خوبی ارتباط برقرار کرده‌اند.

امیر حسن زاده ادامه داد: در تمام دنیا صنایع بزرگ باعث توسعه نمی‌شوند؛ اما صنایع کوچک و متوسط باعث توسعه شده است.

او با تأکید بر اینکه در حوزه کارخانه‌داری و کارخانه‌سازی گام برداشته‌ایم، گفت: این نشان می‌دهد هنوز با صنعتی شدن فاصله داریم و باید به سمت تأمین نیاز‌های دانش‌بنیان، فناورانه و آی تی برویم.

معاون استاندار با تأکید بر اینکه صنایع بالادستی در حوزه معدن کار نکرده‌اند، گفت: از دانشگاه آزاد انتظار داریم چنین مساله‌ای را رفع کند. پیش‌بینی می‌کنیم آینده نزدیک با مشکل کمبود سنگ مواجه شویم؛ این به آن معناست که هنوز اکتشاف را مد نظر نداریم نه اینکه سنگ کم داشته باشیم.

معاون اقتصادی استاندار کرمان با بیان اینکه اکتشافات یک عملیات علمی و تخصصی است، ادامه داد: کرمان یک استان با ظرفیت معدنی است، ولی اکتشافات در آن انجام نمی‌شود که دانشگاه آزاد می‌تواند به این موضوع ورود کند.

حسن‌زاده گفت: ذخایر شمالی استان کرمان ۸ میلیارد تن و جنوب این استان ۳۲۸ میلیون تن است که این فاصله اکتشافات در شمال و جنوب استان را نشان می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه باید به سمت اکتشافات عناصر جدید برویم، مطرح کرد: اکنون ۸۰ نوع عنصر معدنی داریم؛ اما اکتشاف نکردیم. علاوه بر اینها، کمبود دانشجو و رشته‌های مرتبط با اکتشافات را داریم که باید به این مساله رسیدگی کرد.

ضرورت به‌کارگیری ظرفیت‌های دانشگاهی در اکتشافات

ضرورت به‌کارگیری ظرفیت‌های دانشگاهی در اکتشافات

عناوین برگزیده