تاریخ: ۲۰ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۲۳
بازدید: ۴۹
کد خبر: ۳۱۰۸۱۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

صادرات ۴۵ هزار تن قیر به چین از قشم

‌می‌متالز - مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم از ورود اولین کشتی ۴۵۰۰۰ تنی در اسکله حرا قشم جهت آغاز مراحل بارگیری محموله قیر صادراتی از محصولات تولید شده توسط یکی از شرکت‌های تولیدی قیر قشم جهت صادرات به مقصد چین خبر داد.

به گزارش می‌متالز، مختار گرشاسبی با بیان این مطلب، اظهار داشت: این اولین شناور در مقیاس تناژ سنگین برای بارگیری محموله صادراتی در قشم است.

وی ادامه داد: از فروردین ماه سال جاری تا به امروز چندین کشتی برای بارگیری کالا‌های تولیدی صادراتی وارد اسکله‌های حرا و کاوه منطقه شده‌اند و عملیات بارگیری و صادرات را انجام داده‌اند.

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم افزود: با توجه به آبخور مناسب (بین ۱۹ الی ۲۳ متر) در اسکله‌های حرا و کاوه، امکان پهلوگیری کشتی‌های سنگین و با تناژ بالا تا ۱۰۰ هزار تن وجود دارد.

گرشاسبی با اشاره به پهلوگیری کشتی ۴۵ هزار تنی در اسکله نفتی حرا با هدف انجام صادرات قیر، تصریح کرد: این نخستین کشتی سنگین می‌باشد که در اسکله‌های منطقه آزاد قشم با هدف انجام صادرات پهلوگیری کرده و با برنامه‌ریزی صورت گرفته این روند ادامه خواهد داشت.

گرشاسبی در پایان خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های خوب صورت گرفته جهت تسهیل و توسعه صادرات، برای افزایش میزان صادرات منطقه آزاد قشم از محل تولید منطقه برنامه صادرات ۵۰۰ میلیون دلار تا پایان سال برای این منطقه هدف‌گذاری شده است.

سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۲۰۲ میلیون دلار از محل تولید منطقه آزاد قشم به خارج از کشور صادرات انجام شده و همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۰ خردادماه حدود ۸۵ میلیون دلار صادرات انجام گرفته است.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده