تاریخ: ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۰۶
بازدید: ۶۴
کد خبر: ۳۱۷۶۳۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار مرکزی:

واردکنندگان باید به ازای هر واردات یک سفارش در هپکو ثبت کنند

‌می‌متالز - استاندار مرکزی با بیان اینکه واردکنندگان باید به ازای هر واردات یک سفارش در هپکو ثبت کند، گفت: بخشی از واردات ماشین‌آلات راه‌سازی یا معدنی به شرکت هپکو واگذار شود.

به گزارش می‌متالز، فرزاد مخلص‌الائمه در خصوص اصلاح ترکیب سهام شرکت هپکو، اظهار داشت: بخشی از سهام شرکت هپکو طبق قانون باید واگذار شود و طبعا این سهام باید به سهامدارِ واجد اهلیت واگذار شود و از نظر ما در اولویت نخست گروه شرکت‌های بزرگ معدنی کشور هستند، حتی یکی از کار‌های ضروری، واگذاری بخشی از واردات ماشین‌آلات راه‌سازی یا معدنی به شرکت هپکو است تا شرکت هپکو هم خدمات پس از فروش داشته باشد و هم تضمین کند و به تدریج می‌توانند انتقال فناوری داشته باشند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: شرکت‌ها و گروه‌های دیگری نیز آمادگی خرید سهام شرکت هپکو را دارند، اما مقداری در قیمت مشکل وجود دارد چراکه دولت عملا هپکو را گران‌تر از قیمت واقعی به تأمین اجتماعی تحویل داده است و اگر امروز به قیمت واقعی بفروشند پولی که پرداخت کرده را نمی‌تواند دریافت کند و ممکن است حقوق سهامداران تأمین اجتماعی آسیب ببیند، بنابراین باید برای این مابه‌التفاوت فکری شود و ایده ما این است که مابه‌التفاوت جزو بدهی‌ها و دیون دولت به تأمین اجتماعی مثل صد‌ها دیون دیگر باشد و به هر حال روی راه‌های مختلف دارند کار می‌کنند.

مخلص‌الائمه عنوان کرد: سفارش‌های خوبی را شرکت هپکو، هم از سازمان شهرداری‌های وزات کشور و هم از سازمان راهداری و هم از قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی (ع) می‌تواند دریافت کند و گاهی به قرارداد رسیده است.

استاندار مرکزی بیان کرد: اخیرا تعدادی شرکت شناسایی شده‌اند که واردات انجام می‌دهند و طبق مقررات باید به ازای هر قلم واردات، یک قلم سفارش داخل بدهند که بر اساس یافته‌های ما سفارش داخل نداشتند و حتما اگر اثبات شود با آن‌ها برخورد می‌شود تا سفارش داخل خود را بارگذاری نمایند که امیدواریم شرکت هپکو نیز از این حالت خارج شود.

وی خاطرنشان کرد: شرکت هپکو استخدام جدید دارد و نباید از پروژه جدید بدهی‌های قبل را پرداخت کنند، بلکه ورودی کار جدید باید خرج کار جدید و نه زخم قدیم شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده