تاریخ: ۰۹ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۸:۵۷
بازدید: ۵۹
کد خبر: ۳۴۴۵۱۴
سرویس خبر : آهن و فولاد

امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار در فولاد هرمزگان

‌می‌متالز - فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR) در فولاد هرمزگان با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری به امضا رسید.

به گزارش می‌متالز، فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR) با ظرفیت سالانه یک‌میلیون تن در روز در فولاد هرمزگان، با حضور روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و مدیرعامل گروه فولاد مبارکه میان شرکت‌های فولاد هرمزگان جنوب و صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه و توسط نمایندگان این دو مجموعه منعقد شد.

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی در این مراسم گفت: تأسیس صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت فولاد مبارکه با اعتبار یک هزار میلیارد تومان اقدامی بی‌نظیر است. این صندوق بسیار زود عملیاتی شد، جذب سرمایه و جذب اعتبار مالیاتی این صندوق در تمام صنایع بزرگ کشور و ۲۰۰ شرکت دانش‌بنیانی که مورد بررسی قرار دادیم بی‌نظیر و شماره یک است.

وی افزود: همچنین باید توجه داشت نوع پروژه‌هایی که برای سرمایه‌گذاری از سوی صندوق خطرپذیر فولاد مبارکه تعریف شدند، واقعاً خطرپذیرند و صرفاً دهان‌پرکن و گزارش پرکن نیستند. دو پروژه فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش (RHF) و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بسترسازی (SMR) که امروز فاز مطالعاتی آن آغاز می‌شود، برای بزرگ‌ترین بحران پیش‌روی صنعت فولاد کشور بسیار مناسب است.

محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل گروه فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR) گفت: حضرت علی (علیه‌السلام) می‌فرمایند: «دانش، سلطنت و قدرت است. هر که آن را بیابد با آن یورش برد و پیروز شود و هر که آن را نیابد بر او یورش برند و مغلوب گردد.» نگاه و استراتژی ما در گروه فولاد مبارکه همین کلام امیرالمؤمنین (ع) است و استراتژی‌های خود در حوزه فناوری و نوآوری را بر همین اساس تعریف می‌کنیم.

وی افزود: فولاد مبارکه طی دو سال اخیر فعالیت‌ها و اقدامات زیادی برای ریل‌گذاری و ایجاد زیرساخت‌ها، نهادسازی و تدوین فرایند‌های تحقیق و توسعه انجام داده تا زمینه یک حرکت بزرگ را برای خود و کشور فراهم کند. قطعاً ما نیازمند تداوم این روند و جهش در حوزه تحقیق و توسعه هستیم تا بتوانیم به حرکت خود در این مسیر با قوت بیشتری ادامه دهیم. فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین، می‌تواند یک Smart Follower (دنبال‌کننده هوشمند) باشد که برای رسیدن به این هدف باید ظرفیت رصد و هضم تکنولوژی را در خود به وجود آورد. در فولاد مبارکه سعی شده زیرساخت‌ها و فرایند‌های لازم برای تحقق این هدف ایجاد و از پیشتازان حوزه نوآوری و فناوری دنیا الگوبرداری شود.

مدیرعامل گروه فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: این شرکت در حوزه‌هایی که خود توانایی توسعه دارد، باید توسعه یابد و در حوزه‌هایی که نمی‌تواند باید دنبال‌کننده هوشمند باشد، به‌گونه‌ای که تکنولوژی‌های روز دنیا را بررسی کند و با مهندسی معکوس بتواند در فاصله کمی آن را در کشور خود ایجاد کند. این مسیری است که ما در حوزه تحقیق و توسعه برای فولاد مبارکه ترسیم کرده‌ایم و امیدواریم با عزم جدی که تاکنون همکارانمان دنبال کرده‌اند، بتوانیم با حمایت سهام‌داران این مجموعه عظیم صنعتی، قدرتمندتر از گذشته حرکت کنیم.

منبع: فولاد هرمزگان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده