تاریخ: ۱۶ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۰:۰۱
بازدید: ۲۷
کد خبر: ۳۴۴۹۹۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
پرتفوی بورسی ومعادن ۶۲ درصدی سرمایه‌گذاری را در اختیار داشت؛

رشد ۵۷۱ درصدی ارزش بازار ومعادن نسبت به بهای تمام‌شده

‌می‌متالز - "ومعادن" در سومین ماه سال جاری میزان درآمد عملیاتی شرکت را در این دوره ۳ میلیارد و ۵۵۸ میلیون تومان به اطلاع سهامداران رساند.

به گزارش می‌متالز، شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در گزارش فعالیت ماهانه خردادماه سال ۱۴۰۳ توانست مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌های خود را مبلغی بالغ‌بر ۳۳ هزار و ۷۹۴ میلیارد تومان شناسایی کرد، این سرمایه‌گذاری‌ها حاصل از سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه و خارج از بازار سهام بود.

رشد ۵۷۱ درصدی ارزش بازار ومعادن نسبت به بهای تمام‌شده
بهای تمام‌شده برای خرید سهام در این شرکت سرمایه‌گذاری با افزایش ۲ هزار و ۸۴۳ میلیارد تومانی روبه‌رو بود و مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری ومعادن در این دوره نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۳۸ درصد رشد را به همراه داشته است.

درآمد شرکت "ومعادن" در خردادماه سال جاری

بیشترین تمرکز "ومعادن" در سومین ماه از سال جاری مربوط به سرمایه‌گذاری در شرکت‌های بورسی بود که بهای تمام‌شده آن بالغ‌بر ۲۱ هزار میلیارد تومان شناسایی شد، این میزان سرمایه‌گذاری در مقایسه با سال مالی گذشته ۳۵ درصد افزایش را در به دنبال داشت.

عمده‌ترین سرمایه‌گذاری که "ومعادن" در خردادماه انجام داد متعلق به سرمایه‌گذاری در بخش «استخراج کانه‌های فلزی» با ۱۷ هزار و ۶۵۷ میلیارد تومان بود که نسبت به ماه گذشته افزایش ۲ هزار و ۸۱۶ میلیارد تومانی را مشاهده کرد.

بهای تمام‌شده‌ای که "ومعادن" جهت سرمایه‌گذاری در شرکت‌های «غیر بورسی» پرداخت کرده بالغ‌بر ۱۲ هزار و ۷۳۸ میلیارد تومان بود، میزان سرمایه‌گذاری در این حوزه نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۴۲ درصد افزایش پیدا کرد.

رشد ۵۷۱ درصدی ارزش بازار ومعادن نسبت به بهای تمام‌شده
لازم به ذکر است که بیشترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری "ومعادن" در شرکت‌های غیر بورسی همانند سرمایه‌گذاری در بازار سهام متعلق به بخش «استخراج کانه‌های فلزی» با ۵ هزار و ۶۱۳ میلیارد تومان بود که سهم ۴۴ درصدی از سرمایه‌گذاری غیربورسی را در اختیار گرفته است.

ارزش بازار شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات

ارزش بازار سرمایه‌گذاری‌های "ومعادن" در بخش شرکت‌های «بورسی» مبلغی بالغ‌بر ۱۴۱ هزار میلیارد تومان اعلام شد، همچنین در سه ماه نخست سال جاری بیشترین ارزش بازار متعلق به «استخراج کانه‌های فلزی» با مبلغی برابر با ۱۰۷ هزار میلیارد تومان به ثبت رسید.

پس از «استخراج کاهنه‌های فلزی»، بیشترین ارزش بازار این شرکت سرمایه‌گذاری متعلق به «فلزات اساسی» با ۳۱ هزار میلیارد تومان است که در برگیرنده‌ی ۲۲ درصد از ارزش بازار این شرکت سرمایه‌گذاری است.

بیشترین ارزش بازار "ومعادن" در صورت‌وضعیت پرتفوی بورسی مربوط به شرکت «سنگ‌آهن گل‌گهر» با مبلغ ۳۱ هزار و ۸۸۶ میلیارد تومان بود و در جایگاه بعد نیز شرکت «معدنی و صنعتی چادرملو» با مبلغ ۲۱ هزار و ۶۲۹ میلیارد تومان قرار گرفت.

شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در انتهای خردادماه بهای تمام‌شده ۲۱ هزار میلیارد تومانی در پرتفوی بورسی خود به ثبت رساند که با رشد ۵۷۱ درصدی به ارزش بازار ۱۴۱ هزار میلیارد تومان رسید.

"ومعادن" در خردادماه میزان سرمایه‌گذاری که در خارج از بازار سهام انجام داده بود ۱۲ هزار و ۷۳۸ میلیارد تومان بود که در این بین عمده‌ترین میزان سرمایه‌گذاری این شرکت متعلق به تولید و توسعه پویا انرژی نگین سبز خاورمیانه با ۳ هزار و ۵۲۳ میلیارد تومان بود.

در انتها لازم به ذکر است که "ومعادن" در سومین ماه سال جاری میزان درآمد عملیاتی شرکت را در این دوره ۳ میلیارد و ۵۵۸ میلیون تومان به اطلاع سهامداران رساند رشد قابل توجهی را به همراه داشت. روند این درآمدزایی از سوی ومعادن به این شرح است که در آغاز سال مالی ۵۱۷ میلیون تومان، در اردیبهشت‌ماه درآمدی حاصل نشد و در خردادماه نیز این روند به مبلغ گفته شده رسید.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده