تاریخ: ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۷:۵۹
بازدید: ۲۲
کد خبر: ۳۴۹۰۰۹
سرویس خبر : آهن و فولاد

کاهش موجود فولاد کارخانه‌های چین در دهه اول آگوست ۲۰۲۴

کاهش موجود فولاد کارخانه‌های چین در دهه اول آگوست ۲۰۲۴
‌می‌متالز - گزارش انجمن آهن و فولاد چین از کاهش موجودی ۱۴۹۹۰۰تنی فولاد در کارخانه‌های عضو انجمن طی دهه اول آگوست ۲۰۲۴ حکایت می‌کند. طبق ارزیابی‌های این انجمن صنعت فولاد چین با وضعیت پیچیده‌ای مواجه شده و وضعیت بازار جهانی با وجود اقدامات حفاظتی بعضی از کشور‌ها برای مقابله با دامپینگ فولاد تغییر کرده است.

به گزارش می‌متالز، موجودی فولاد در کارخانه‌های چین در دهه اول آگوست ۲۰۲۴ کاهش یافت. بر اساس جدیدترین گزارش انجمن آهن و فولاد چین (CISA) کل موجودی فولاد کارخانه‌های عضو انجمن در ده روز ابتدایی آگوست ۲۰۲۴ به ۱۵.۹ میلیون تن رسید که از کاهش موجودی ۱۴۹۹۰۰ تنی یا ۰.۹۳ درصدی نسبت به موجودی ۱۶.۰۵۰ میلیون تن در اواخر جولای حکایت می‌کند. البته میزان موجودی فولاد در این کارخانه‌ها نسبت به دهه اول جولای سال جاری افزایش یافته است چراکه مجموع موجودی فولاد کارخانه‌های عضو انجمن آهن و فولاد چین در دهه نخست جولای ۱۵.۴۰۲ میلیون تن برآورد شد. همچنین موجودی فولاد در این کارخانه‌ها طی جولای ۲۰۲۴ حدود ۱۵۱۲۰۰ تن یا ۰.۹۴ درصد در مقایسه با ذخایر ۱۶.۰۵۱ میلیون تنی در جولای ۲۰۲۳ کاهش یافته است.

کاهش موجود فولاد کارخانه‌های چین در دهه اول آگوست ۲۰۲۴

حجم تولید فولاد در آگوست ۲۰۲۴

متوسط تولید روزانه فولاد خام کارخانه‌های عضو انجمن آهن و فولاد چین در روز‌های نخست آگوست به دو میلیون تن رسید که بیانگر افزایش تولید ۱.۵۲ درصدی نسبت به دهه آخر جولای ۲۰۲۴ است. در مقابل تولید روزانه فولاد خام در این کارخانه‌ها در مقایسه با دهه اول جولای سال جاری ۶.۹ درصد افت پیدا کرد چراکه در آخرین روز‌ها جولای متوسط تولید روزانه فولاد خام در چین معادل ۲.۱۵۱ میلیون تن بود.

متوسط تولید روزانه فولاد تمام شده در دهه اول ماه جاری نیز به ۱.۸۳۹ میلیون تن رسید که نسبت به تولید ۱.۹۷۸ میلیون تنی در اواخر جولای ۷.۰۷ درصد کاهش داشت. علاوه بر این میزان تولید روزانه فولاد تمام شده در این دوره زمانی نسبت به آگوست سال گذشته ۱۰.۰۲ درصد افت داشته است. در ادامه باید به تولید آهن خام اشاره کرد که متوسط تولید آهن خام در اوایل آگوست در چین معادل ۱.۸۴۱ میلیون تن بود و این رقم بیانگر رشد تولید ۲.۹۲ درصدی نسبت به اواخر جولای است. در مقابل متوسط تولید روزانه آهن خام در آگوست ۲۰۲۴ در مقایسه با آگوست سال گذشته ۶.۸۱ درصد کاهش یافت.

صادرات فولاد چین اسیر اقدامات جدید علیه دامپینگ شد

طبق ارزیابی‌های انجمن آهن و فولاد چین صنعت فولاد این کشور در سال ۲۰۲۴ با وضعیت پیچیده‌ای مواجه شده است، در حالی که سطح موجودی کارخانه‌ها افت پیدا کرده و تولید فولاد خام افزایش یافته است، قیمت‌ها از مدار نزول خارج نمی‌شوند. از سوی دیگر چینی‌ها برخلاف تصور قادر به صادرات تولیدات خود طبق روال ماه‌های گذشته نیستند چرا که وضعیت بازار جهانی با وجود اقدامات حفاظتی بعضی از کشور‌ها برای مقابله با دامپینگ فولاد تغییر کرده است.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده