تاریخ: ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۲:۴۹
بازدید: ۲۵
کد خبر: ۳۴۹۲۵۱
سرویس خبر : آهن و فولاد

هشدار شرکت بائو استیل چین به تولیدکنندگان

هشدار شرکت بائو استیل چین به تولیدکنندگان
‌می‌متالز - بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد جهان هشدار داده است که تولیدکنندگان چینی در حال مبارزه برای زنده ماندن در یک "زمستان" سخت و طولانی‌تر از رکود‌های قبلی هستند، زیرا بازار املاک در بزرگ‌ترین اقتصاد آسیا از رکود چند ساله فلج کننده رنج می‌برد.

به گزارش می‌متالز، هو وانگ‌مینگ، رئیس گروه فولاد چین بائوو، روز چهارشنبه گفت: «زمستان» یا بحران صنعت فولاد احتمالا «طولانی‌تر، سردتر و دشوارتر از آنچه ما انتظار داشتیم خواهد بود».

رکود‌های ویرانگر سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۵ منجر به ادغام تولیدکنندگان پراکنده چین شد. بائوو خود از ادغام بین Baoshan Iron and Steel و Wuhan Iron and Steel در سال ۲۰۱۶ شکل گرفت. با این حال، هشدار توسط بائوو دولتی نشان می‌دهد که بعد از اینکه این بخش توسط تقاضای واقعی ضعیف ویران شده است، بحران اخیر حتی شدیدتر خواهد شد.

تقاضای املاک و تولید صنعتی به نوبه خود باعث ایجاد مازاد فولاد شده است که قیمت‌ها را کاهش داده و منجر به زیان در کارخانه‌ها شده است. فولادسازان چینی برای یافتن خانه‌ای برای محصولات خود به بازار‌های خارجی روی آورده اند و بیشترین صادرات را در نیمه اول سال ۲۰۲۴ در ۸ سال گذشته داشته اند، اما در حالی که سایر کشور‌ها برای محافظت از صنایع خود تعرفه وضع می‌کنند، با موانع فزاینده‌ای روبرو هستند.

بر اساس گزارش بانک مشترک المنافع، ساخت و ساز‌های جدید در نیمه اول سال ۲۰۲۴ در چین حدود ۲۴ درصد کاهش یافت که به دنبال انقباضات ۲۱ درصدی و ۳۹ درصدی در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۲ بود. در طول رکود‌های قبلی بازار، سیاستگذاران بحران را از طریق محرک حل کردند، اما تلاش برای احیای بازار املاک چین این بار شکست خورده است.

سنگ آهن در روز چهارشنبه به ضعف خود ادامه داد و به زیر مرز ۱۰۰ دلار در هر تن رسید. کارخانه‌های فولاد چین برای کاهش بیشتر تولید برای تقویت قیمت‌ها و جلوگیری از ضرر‌های بزرگ تحت فشار هستند. هو آنگوی، مدیر کل و معاون دبیر حزب در بائوو، که بخشی از تصمیم گیری‌های کلیدی در این شرکت دولتی است، گفت: "وضعیت فعلی در صنعت فولاد شدیدتر از رکود‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۵ است".

بر اساس داده‌های رسمی، کاهش تقاضا باعث کاهش تولید شده است، اگرچه تحلیلگران پیشنهاد می‌کنند که برای متعادل کردن بازار، تولید باید کاهش بیشتری پیدا کند. بر اساس آمار اداره ملی آمار چین، تولید آهن خام و فولاد خام چین در نیمه اول سال ۲۰۲۴ به ترتیب ۳.۶ درصد و ۱.۱ درصد کاهش یافت و به ۴۳۵.۶۲ میلیون تن و ۵۳۰.۵۷ میلیون تن در نیمه اول سال ۲۰۲۴ رسید.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده