تاریخ: ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۰۸
بازدید: ۲۲
کد خبر: ۳۴۹۳۱۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت چهارمحال و بختیاری خبر داد:

رشد ۸۹ درصدی سرمایه‌گذاری‌های صنعتی در چهارمحال و بختیاری ️

رشد ۸۹ درصدی سرمایه‌گذاری‌های صنعتی در چهارمحال و بختیاری
️
‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان چهارمحال و بختیاری اعلام کرد که امسال سرمایه‌گذاری‌های صنعتی در این استان ۸۹ درصد رشد یافته است.

به گزارش می‌متالز، «فضل‌الله رحمتی» ️مدیرکل صمت استان چهارمحال و بختیاری با اعلام این خبر اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۳۱ سرمایه‌گذار جدید به عرصه تولید صنعتی وارد شده‌اند که سرمایه‌گذاری طر‌ح‌های اجرایی آنها به ۲۳ هزار میلیارد ریال است.

وی افزود: این طرح‌ها در زمینه تولید شمش، اسلب آهنی و فولادی، صنایع سلولزی، نخ ابریشم، انواع دارو، انواع جرثقیل، انواع کود‌های نیتراته و سولفاته، کریستال ملامین و آهک هیدراته هستند.

️مدیرکل صمت استان چهارمحال و بختیاری، خاطرنشان کرد: با تکمیل و بهره برداری از این طرح‌های تولیدی زمینه اشتغال ۱۵۳۴ نفر به صورت مستقیم در ۱۱ شهرستان استان فراهم می‌شود.

رحمتی با بیان اینکه از نظر اشتغال هم طرح‌های صنعتی ۲۲ درصد رشد داشته، گفت: از مجموع سرمایه‌گذاری‌های جدید، ۴۵۴ طرح هم اکنون بیش از ۶۰ درصد پیشرفت اجرایی دارند.

صادرات ۶۲ میلیون دلاری کالا‌های تولیدی چهارمحال و بختیاری

«️مهراب جمالپور» رئیس اداره بازرگانی خارجی صمت استان چهارمحال و بختیاری گفت: امسال تاکنون با همت واحد‌های تولیدی صادرات محور استان ۶۲ میلیون دلار کالا‌های تولیدی به وزن ۲۵۳ هزار تن به فراسوی مرز‌های کشور صادر شده است.

وی افزود: انواع لوازم خانگی؛ خوراک آبزیان، دام و طیور، شیرخشک، اسکیم (پودر پایه شیر خشک نوزاد)، پودر بستنی، چربی‌های گیاهی، کاشی، سرامیک، لوله؛ موکت، کفپوش از نمد، سیمان، کیلنکر، سنگ ساختمانی، چینی بهداشتی، ورق گالوانیزه، کابل شبکه، سیلندر گاز، محصولات فولادی و ادوات کشاورزی از جمله محصولات صادراتی ۲۷ واحد تولیدی چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود.

رئیس اداره بازرگانی خارجی صمت استان چهارمحال و بختیاری، تصریح کرد: هدف صادراتی با کارت بازرگانی مبدأ استان ۴۵۰ میلیون دلار در سال‌جاری پیش‌بینی شده است که ۲۲۵ میلیون دلار آن هدف صادراتی از گمرک استان است.

وی با بیان اینکه صادرات بخش معدن و صنایع معدنی استان در هدف‌گذاری سال گذشته از نظر ارزش ۹۵ درصد نسبت به سال قبل از آن رشد داشت، اضافه کرد: همچنین صادرات بخش صنعت در این مدت با رشد ۵۰ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ مواجه شده که پیش‌بینی می‌شود امسال در بخش صنعت، معدن و صنایع معدنی با رشد چشمگیرتری مواجه شویم.

جمالپور هدف صادراتی چهارمحال و بختیاری در سال گذشته را ۴۱۸ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار اعلام و خاطرنشان کرد: از این میزان ۱۵۲ میلیون دلار برابر ۳۶.۸ درصد پتروشیمی و پایه نفتی بوده است.

وی در ادامه یادآور شد: از مجموع هدف‌گذاری صادراتی سال گذشته در چهارمحال و بختیاری ۱۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار برابر ۲۷.۸ درصد مختص معدن و صنایع معدنی و ۱۱۹ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار برابر ۲۸.۸ درصد مربوط به صنعت بوده است.

رئیس اداره بازرگانی خارجی صمت استان چهارمحال و بختیاری، با اشاره به اینکه از این میزان هدف‌گذاری در سال گذشته ۲۷ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار برابر ۶.۵ درصد به کشاورزی و سه میلیون و ۱۰۰ هزار دلار برابر ۷۵ صدم درصد به فرش و صنایع‌دستی اختصاص پیدا کرد، گفت: امروز به واسطه تحولات و تقویت زیرساخت‌های اقتصادی و صادراتی؛ چهارمحال و بختیاری دارای حدود ۳۰ محصول صادرات محور است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده