تاریخ: ۱۲ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۵۳
بازدید: ۳۸
کد خبر: ۳۵۱۰۱۳
سرویس خبر : انرژی

تلاش محسن قدیری برای بقا در پالایشگاه اصفهان/ آزمون سخت معاون جوان وزیر نفت + فیلم

تلاش محسن قدیری برای بقا در پالایشگاه اصفهان/ آزمون سخت معاون جوان وزیر نفت + فیلم
‌می‌متالز - اعضای هیات مدیره پالایشگاه اصفهان سعی دارند با ابقای محسن قدیری، مدیرعامل جوان شرکت ملی پالایش و پخش را در عمل انجام شده قرار دهند.

به گزارش می‌متالز، در حالی که هنوز چند روز از انتصاب محمدصادق عظیمی‌فر نگذشته ناگهان خبر ابقای دوساله مدیرعامل یکی از مهم‌ترین پالایشگاه‌های کشور رسانه‌ای می‌شود.

گویا اعضای هیات مدیره‌ی پالایشگاه اصفهان قصد دارند با ابقای محسن قدیری، مدیرعامل جوان شرکت پالایش و پخش را در عمل انجام شده، قرار دهند.

تعداد بازدید : 3

محسن قدیری، مدیرعامل پالایشگاه اصفهان در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری، حامی قالیباف و در دور دوم نیز حامی سرسخت جلیلی بود. حالا او مزد حمایت از جلیلی را به‌ نام وفاق ملی گرفته و در سمت خود ابقا شده است.

اما این تمام ماجرای قدیری در پالایشگاه اصفهان نیست، این پالایشگاه در سه ماهه نخست امسال با کاهش ۶۰ درصد سود خالص مواجه شده که به مدیریت قدیری بازمی‌گردد. کاهش سود پالایشگاه اصفهان منجر به کاهش کل سود خالص صنعت پالایشی ایران نیز شده است.

اصفهان در تابستان هم رتبه آخر تولید صنعت پالایشی کشور شد، اما هیات مدیره‌ی آن بازهم تصمیم گرفتند قدیری را در سمت خود ابقا کنند.

قدیری سال گذشته نیز با انتشار اطلاعات گمراه‌کننده موجب ریزش بورس ایران و خسارت به مردم شد که با اعلام جرم رئیس سازمان بورس کشور نیز مواجه شد.

قصد خرید سهام نفت سپاهان آن هم ۱۵۰ درصد گران‌تر از ارزش واقعی، یکی دیگر از اقدامات جنجالی قدیری بود که با انتشار خبر آن در انرژی پرس، او اعلام کرد از این تصمیم منصرف شده است.

حال این پرسش مطرح است که آیا در صنعت نفت قحط‌الرجال است که قدیری دوباره ابقا شده. آن هم در فضایی که وزارت نفت به‌ ویژه صنعت پالایشی به سوی جوانگرایی حرکت کرده است.

قدیری به نمایندگی از شرکت ملی پالایش و پخش در هیات مدیره پالایشگاه اصفهان حضور دارد، حال باید دید محمد صادق عظیمی‌فر چه واکنشی به این ابقا خواهد داشت؟ آیا مدیریت پرحاشیه‌ی او در پالایشگاه اصفهان در وزارت نفت محسن پاک‌نژاد همچنان ادامه خواهد داشت؟

منبع: انرژی پرس

عناوین برگزیده
ضرورت خودداری از نگاه‌های بخشی، استانی و منطقه‌ای در زنجیره تولید فولاد کشور
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در نخستین پنل تخصصی همایش «توسعه متوازن و پایدار صنعت آهن و فولاد ایران» با عنوان «سیاست‌گذاری و نظام حکمرانی در توسعه پایدار و متوازن صنعت آهن و فولاد ایران» (۴):

ضرورت خودداری از نگاه‌های بخشی، استانی و منطقه‌ای در زنجیره تولید فولاد کشور

صنعت فولاد یک‌ میلیون‌ و دویست هزار شغل ایجاد کرده و نباید اجازه دهیم این صنعت با چالش روبه‌رو شود
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در نخستین پنل تخصصی همایش «توسعه متوازن و پایدار صنعت آهن و فولاد ایران» با عنوان «سیاست‌گذاری و نظام حکمرانی در توسعه پایدار و متوازن صنعت آهن و فولاد ایران» (۲):

صنعت فولاد یک‌ میلیون‌ و دویست هزار شغل ایجاد کرده و نباید اجازه دهیم این صنعت با چالش روبه‌رو شود