تاریخ: ۱۴ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۰۰:۲۹
بازدید: ۲۵
کد خبر: ۳۵۱۱۱۷
سرویس خبر : آهن و فولاد
نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی در بازدید از شرکت فولاد هرمزگان:

چالش ناترازی انرژی، فرصت‌های توسعه را از بین می‌برد/ با تمام توان به دنبال حل مشکل ناترازی انرژی هستیم

چالش ناترازی انرژی، فرصت‌های توسعه را از بین می‌برد/ با تمام توان به دنبال حل مشکل ناترازی انرژی هستیم
‌می‌متالز - نمایند مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از عملکرد شرکت فولاد هرمزگان، گفت: چالش ناترازی انرژی امروزه تهدید برای فرصت‌های توسعه کشور و به ویژه استان هرمزگان است و با برگزاری جلسات متعدد با وزرای نیرو و صمت، تمام تلاش خود را خواهیم کرد که در سریع‌ترین زمان، مشکل ناتراژی انرژی برای صنعت فولاد حل شود.

به گزارش می‌متالز، فاطمه جراره در بازدید از شرکت فولاد هرمزگان و جلسه مشترک با عطاالله معروفخانی مدیرعامل این شرکت، بیان کرد: استان هرمزگان ظرفیت بسیار عظیم و منابع متعدد در زمینه صنعت به ویژه صنعت فولاد در کشور دارد و اگر همه در کنار هم بتوانیم از این فرصت به بهترین نحو استفاده کنیم، شرایط بسیار مساعدی در زمینه اشتغال‌زایی و اقتصاد، هم برای کشور و هم برای استان هرمزگان رقم خواهد خورد.

وی افزود: سال جاری، با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری شده است. چرا که جهش تولید می‌تواند در این شرایط سخت اقتصادی به کمک معیشت مردم بیاید. به عبارت بهتر مهم‌ترین وظیفه امروز دولت‌مردان و مجلس رسیدگی به وضعیت اقتصادی کشور است. اکنون که ظرفیت‌های بسیار خوبی در استان هرمزگان داریم، متاسفانه با بی‌تدبیری در زمینه تامین انرژی و ناترازی‌های اخیر، این موضوع به مهم‌ترین نگرانی و چالش صنعت فولاد تبدیل شده است. قطعا باید به سمت حل این مشکل برویم.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: جهش تولید با شعار اتفاق نمی‌افتد. با توجه به ناترازی انرژی و قطعی برق، نمی‌توان انتظار داشت صنایع جهش تولید داشته باشند. قطعی برق در وهله نخست، شرکت‌ها را دچار مشکل می‌کند و با توجه به اشتغالی که در این صنایع شکل گرفته، اگر تولید مطابق با ظرفیت انجام نشود، فرصت‌ها را برای اشتغال از دست خواهیم داد.

قدردان فعالیت‌های فولاد هرمزگان هستیم

جراره به عملکرد فولاد هرمزگان در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: فولاد هرمزگان با برنامه‌ریزی‌های بسیار خوبی که در حوزه تولید، توسعه و مسوولیت‌های اجتماعی انجام داده، فرصت‌های متعددی را برای استان هرمزگان فراهم آورده است. خوشبختانه فولاد هرمزگان در حوزه مسوولیت‌های اجتماعی به خوبی وارد شده و در این زمینه عملکرد قابل قبولی دارد. مردم استان هرمزگان نیز این توقع را دارند که صنایع برای مسوولیت‌های اجتماعی، اشتغال و توسعه پیشگام شوند و توسعه استان شکل بگیرد.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قدردان فعالیت‌های فولاد هرمزگان هستیم، اظهار کرد: واقف هستیم فعالیت‌های فولاد هرمزگان در زمینه تولید و توسعه در شرایط بسیار سخت انجام می‌شود و امروز با بازدید از فولاد هرمزگان، در کنار کارکنان زحمتکش این شرکت هستیم تا بتوانیم از فرصت‌های استان استفاده کنیم. در همین حال به دنبال حل دغدغه‌های این شرکت به ویژه در زمینه ناترازی انرژی خواهیم بود. نمایندگان مجلس آماده حل چالش ناترازی انرژی هستند تا با عبور از این شرایط، صنایع در بهترین وضعیت خود قرار گیرند.

لزوم ارائه تسهیلات ارزان و سریع به صنایع برای حل چالش انرژی

جراره تاکید کرد: برای حل ناترازی انرژی پیشنهادات مختلفی ارائه شده و برای حل این مشکل، وزیران صنعت و نیرو نیز برنامه‌هایی را به مجلس ارائه کرده‌اند. طی جلسه‌ای که با وزیر صنعت، معدن و تجارت داشتیم، موضوع ناترازی انرژی را به عنوان درخواست اصلی صنایع مطرح کردیم. امیدوار هستیم به سمتی برویم که این موضوع حل شود. البته مهم‌ترین و سریع‌ترین راه حل این چالش در شرایط کنونی، سرمایه‌گذاری خود صنایع در احداث نیروگاه است. در صورتی که این اتفاق نیفتد، فرصت‌های تولید و توسعه را از دست خواهیم داد.

وی ادامه داد: دولت باید همکاری لازم برای احداث نیروگاه با صنایع داشته باشد. در این زمینه پیشنهاد‌های مختلفی مطرح شده که از جمله آنها می‌توان ارائه تسهیلات ارزان برای صنایع را نام برد. همچنین با کمک صندوق توسعه ملی نیز باید با یک نگاه ویژه برای حل مشکل ناترازی انرژی جهت ارائه تسهیلات برنامه‌ریزی کرد.

از پیشنهاد‌های صنایع برای حل مشکلات استفاده می‌کنیم

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه نمایندگان امروز در خدمت مردم استان هستند، عنوان کرد: اکنون صنایع می‌توانند پیشنهاد‌های خود را که با قانون‌گذاری قابل تامین است، به نمایندگان ارائه دهند. در این زمینه حتما از پیشنهاد‌های مدیرعامل محترم فولاد هرمزگان بهره خواهیم گرفت و با حضور مدیران صنایع، طی جلساتی که با مجمع نمایندگان استان خواهیم داشت، برای حل مشکلات صنایع تلاش خواهیم کرد.

منبع: فولاد هرمزگان

عناوین برگزیده
ضرورت خودداری از نگاه‌های بخشی، استانی و منطقه‌ای در زنجیره تولید فولاد کشور
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در نخستین پنل تخصصی همایش «توسعه متوازن و پایدار صنعت آهن و فولاد ایران» با عنوان «سیاست‌گذاری و نظام حکمرانی در توسعه پایدار و متوازن صنعت آهن و فولاد ایران» (۴):

ضرورت خودداری از نگاه‌های بخشی، استانی و منطقه‌ای در زنجیره تولید فولاد کشور

صنعت فولاد یک‌ میلیون‌ و دویست هزار شغل ایجاد کرده و نباید اجازه دهیم این صنعت با چالش روبه‌رو شود
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در نخستین پنل تخصصی همایش «توسعه متوازن و پایدار صنعت آهن و فولاد ایران» با عنوان «سیاست‌گذاری و نظام حکمرانی در توسعه پایدار و متوازن صنعت آهن و فولاد ایران» (۲):

صنعت فولاد یک‌ میلیون‌ و دویست هزار شغل ایجاد کرده و نباید اجازه دهیم این صنعت با چالش روبه‌رو شود